Senaste nytt

Warszawa, var ska man bo?

FF#1

Medlem
Har ett litet dilemma, ska till warzava i höst med ett glatt partygäng men var i stan ska man bo?

Alltså i vilken del av stan, var är det bra med pubar restauranger och sånt?
har gjort misstag förr och bokat där jag trodde centrum var men sen upptäckt att det bara är baner och företag och stendött efter 17.... :)

tips motages tacksamt.
 

NyfikenGrau

Medlem
Skulle nästan gå mer efter hur hotellet i sig är så länge det ligger i centrum. Kändes som ett rätt kompakt centrum som jag minns det. Kedjehotellen ligger i princip alla nära "kulturpalatset" men inte långt att gå till bardistriktet några kvarter österut.

Ska dit nästa helg och har hyrt ett penthouse med jacuzzi på taken via airbnb. Kan återkomma efter det :)

Helt riktigt, om det är någon stad man ska passa på att drämma till med lyx och dekadens i så är det Warszawa :D
 
Jag var mycket nöjd med Intercontinetal sist jag var där.

Var också riktigt nöjd med det valet rätt nära att gå till allt men var så jäkla kallt när vi var där så åkte uber överallt. Kostar ju nästan gratis med uber o går sjukt smidigt så om man bor 500m närmare barområdena eller ej tycker jag spelar mindre roll
 

JoelG

Medlem
Bodde på Novotel Airport tidigare denna vecka som har mycket bra standard enligt mig = jämför med ett bättre Scandic hotell. Ligger ca 3 km från flygplatsen och 5 km till centrum. Kostade 50 sek med UberX, runt 70 med MyTaxi och upphämtning inom 2 minuter
 
Toppen