Senaste nytt

Virgin Atlantic + Allians = sant

Skyteam låter ju helt klart som en god kandidat, men jag håller med andra i tråden och hoppas på Star. Hade varit grymt att få tillgång till deras Clubhouses samt upper class.

Är det någon som vet vilken roll Singapore Airlines spelar i bolaget? Är de bara ägare(av 49%) eller är de också involverade i driften och i så fall hur mycket?

Ny tvist som det spekuleras en del om.
SQ bryter sig loss från Star och bildar tillsammans med Virgin en fjärde allians. DJ/EY/SQ/VA/VS/VX.
Hade varit något med två Premium allianser (OW + den nya) samt två halv-dassiga i Skyteam och Star.
Jag skriver så eftersom både Star och Skyteam har väldigt många bolag varav många är skräp, jämfört med OW som är mindre och har större andel premium bolag.

Hade varit något med två Premium allianser (OW + den nya) samt två halv-dassiga i Skyteam och Star.
Jag skriver så eftersom både Star och Skyteam har väldigt många bolag varav många är skräp, jämfört med OW som är mindre och har större andel premium bolag.

Vet inte hur storleksförhållandena ser ut bolagen sinsemellan, men nog borde väl AA och IB vara bland de största i OW? Dessa är väl inte direkt kända för att vara premiumbolag, menar jag.

Personligen hoppas jag att VS inte går med i någon allians. Jag tror det skulle innebära rejäla försämringar av The Clubhouses om man börjar ge access till så många andra medlemmar. Men OM de går med så hoppas jag att det blir i Skyteam. Då får jag i alla fall lite mer nytta av mitt VS Gold medlemskap.

Det blir helt klart spännande att se vad som händer framöver.

IB absolut skräp, japp instämmer till fullo. Sen beror det på hur man värderar Premium och vem man frågar.
BA är absolut inte i topp a la CX/SQ/EY/Swiss/QF/ANA men sett över hela produktportföljen håller dom definitivt premium standard.
Min poäng var (igen) att du har ett större förhållande av premum bolag i OW jämfört med Star och Skyteam. En allians med SQ/VS/EY och några till skulle ju vara nästan en lyx-allians.

En allians med SQ/VS/EY och några till skulle ju vara nästan en lyx-allians.

Kuriosa.

Swissair, Singapore Airlines och Delta hade "Global Excellence" före allianstiden. Jag har ingen erharenhet av Delta flyg men jag kan inte tänka mig att de var speciellt premium den tiden heller.

Även Cathay Pacific, Malaysia Airlines och Singapore Airlines hade också en liten allians(och FFP) "Passage" före storallianstiden.

Personligen hoppas jag att Sir Richard Branson välje *A istället för andra. OW tror jag inte alls om vi tänker konkurrens situationen med BA. Sky kan vara ett alternativ men *A skulle vara den bästa alternativet för Virgin om ni frågar om min opinion... :D

Toppen