Senaste nytt

Vinterresa

arredarre

Medlem
Hej allihop,

Nu har vi det stora i-landsproblemet som är att vi önskar hitta en vinterresa någon gång i jan/feb 2025. Det blir första gången vi reser med vår nyfödde, så vi känner att vi är helt ute och cyklar. Vi har kommit till slutsatsen att vi helst inte vill klättra över eld och vatten, berg och hav för att komma fram till destinationen. Vi undviker mao. helst korta inrikesflyg i destinationslandet, utan tanken är väl att flyga till en flygplats så nära inpå den tänkta destinationen som möjligt.

Tips på resmål för att stanna 2-3 veckor och eventuellt flyg med business från Arlanda, Landvetter eller Köpenhamn (är vi flexibla med avreseort? Jajamänsan!)?

Gärna Sydostasien (exv. Vietnam, Thailand eller Filippinerna).


Vi har både voucher och nog med poäng för det mesta.
 

palmen

Moderator
Använd denna mall så blir det lättare att hjälpa till.


Vad har du hittat själv när du har sökt?
 

arredarre

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda alternativt Kastrup eller Landvetter
  2. Var är din destination? Sydostasien (Vietnam, Thailand eller Filippinerna)
  3. När vill/behöver du resa ut? Någon gång i januari/februari 2025
  4. När vill/behöver du komma hem? Väldigt flexibel
  5. Hur länge vill du vara borta? 2-3 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som är 9 månader
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 200 k Eurobonus + 241-voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Helst inga kortdistans flyg väl framme i destinationslandet
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nja, egentligen inte
Har hittat ditresa till Vietnam, men saknar hemresan i business, så jag letar vidare. Hittar ingenting alls till Thailand. Därutöver vill jag också veta om ni på forumet rekommenderar något resmål särskilt mycket.
 

TP12

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda alternativt Kastrup eller Landvetter
  2. Var är din destination? Sydostasien (Vietnam, Thailand eller Filippinerna)
  3. När vill/behöver du resa ut? Någon gång i januari/februari 2025
  4. När vill/behöver du komma hem? Väldigt flexibel
  5. Hur länge vill du vara borta? 2-3 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 1 barn som är 9 månader
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 200 k Eurobonus + 241-voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Helst inga kortdistans flyg väl framme i destinationslandet
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nja, egentligen inte
Har hittat ditresa till Vietnam, men saknar hemresan i business, så jag letar vidare. Hittar ingenting alls till Thailand. Därutöver vill jag också veta om ni på forumet rekommenderar något resmål särskilt mycket.
Filippinerna (och resten av öregionerna i området) kostar 210k poäng. Så frågan är om du har mer än 200k eller om det är en fast gräns?
 

arredarre

Medlem
Hej,

Jag har mer än 210 k, så även på den fronten är jag flexibel. Det var ett ish på hur många poäng jag önskar använda, då jag tänkte boka business till Iran också i år.
 

Solomun

Medlem
Finns inte business i båda riktningarna och kräver köpta biljetter för att ta er vidare till t.ex Vietnam, Filippinerna och Thailand som ligger ca 5h bort med flyg, men för 90k poäng med 241 är det en rätt bra deal att boka SAS Köpenhamn till Shanghai i business och plus för att sedan ta er vidare med köpta biljetter.

Själv bokat den resan för 3 vuxna, 1 barn och 1 spädbarn fördelat på 2st i business och resten i plus i januari 2025. Tanken är att spendera några nätter i Shanghai och sedan åka vidare till Vietnam i ekonomi för 3 000kr per person.


Screenshot_20240320_212029_Chrome.jpg
 

Attachments

  • Screenshot_20240320_210412_Chrome.jpg
    Screenshot_20240320_210412_Chrome.jpg
    188,8 KB · Visningar: 18
Toppen