Senaste nytt

Ving.se ”Normalt att behöva vänta på sin e-ticket

micke

Medlem
Jag bokade en reguljär flygresa igår med Ving. Lyckades till slut göra av med mina presentkort.
Jag läste på hemsidan att de först skickar ut biljetterna 14 dagar innan avresa. Först tänkte jag att det nog bara gäller paketresor men uppenbarligen inte.
Själv har jag för mig att jag alltid fått min riktiga biljett någon dag efter bokning eller är det så här på andra håll också? Och bör jag vara orolig för att den inte är biljetterad eller är allt i sin ordning?
Som lök på laxen fick jag äran att tala med en dam på kundtjänst som började med att läxa upp mig för att jag inte läst på ordentligt på hemsidan. Antar att hon fått samma fråga ett antal gånger redan och kände att nu fick det vara nog. Man blev väl knappast sugen på att bli stamkund på det stället.

Är det en reguljärbiljett eller charterbiljett? En gång när jag köpte en reguljärbiljett fick jag ingen e-biljett på flera timmar så då ringde jag flygbolaget och sa att jag hade köpt en biljett men inte fått någon e-biljett (jag nämnde inte att jag hade köpt den via resebyrå) och kundtjänstagenten hittade mitt PNR-nummer genom att jag uppgav avgångstid, avgångsort, destinationsort samt mitt namn. Fast sedan lärde jag mig att PNR-numret låg inbakat i resebyråns bekräftningswebbsidas HTML-kod (jag sökte på typ PNR eller ref i HTML-koden).

Ja det är en reguljärbiljett.
Saken är den att jag har fått det som Ving kallar flygbolagsreferens som är det vanliga sex siffror-/bokstäver-numret men när jag lägger in det på i mitt fall Turkish hemsida funkar det inte. Inte heller CheckMyTrip funkar.
Jag har dock inget e-ticket nr.

Det är jättelätt, i Chrome och Firefox trycker du bara Ctrl+U och sedan är det som att söka i ett vanligt textdokument.
Nu visar jag iofs. min oerhörda datakunskap helt öppet på nätet men det händer inget när jag försöker med det kommandot. Försökte även med command u eftersom det är en Mac.
Blir kanske att försöka ringa Turkish och se om det går att få fram den vägen.
Tack för all hjälp!

Toppen