Senaste nytt

Vilket kort rekommenderas för reseförsäkringen?

Jag bokar alltid med Coop med mera mer. Deras försäkring är helt outstanding tycker jag. Fantastiskt bra att du kan köpa två enkelresor och ha 3 timmar mellan dem. Får du en försening så får du ersättning för att komma ikapp. Försäkringens försenings och bagagedelar fungerar också väldigt bra, även vid bonusresor.

Ok, är inte riktigt med på varför man ska boka två enkelresor med tre timmar emellan men reseförsäkringen hos Coop ser bra ut. Någon som vet hur bra/dålig Amex Premiums försäkring egentligen är? Kan ju läsa villkoren såklart men någon kanske har erfarenhet hur det har funkat tidigare vid ev förseningar osv...

Om det är en försäkring du tänkt använda/förlita dig på, så skall du naturligtvis ha läst villkoren själv och sett till att de passar dig.

För att läsa andra personers erfarenheter med kortförsäkringarna går det bra att använda sökfunktionen och börja leta rätt på ett gäng befintliga trådar. Det finns naturligtvis både bu och bä.

Oavsett vilken försäkring du funderar på ska du läsa villkoren för den. Förlita dig aldrig uteslutande på vad andra säger för det är fullt möjligt att det inte är applicerbart i ditt fall.

Skulle jag heller aldrig göra, men man kan få en ganska bra indikation på vad som gäller av de som varit med förut. Det underlättar alltid i beslutsfattandet tycker jag, oavsett om grundansvaret att ta reda på information ligger hos mig som konsument/köpare.

• Gilla
Reactions: Gus
Om det är en försäkring du tänkt använda/förlita dig på, så skall du naturligtvis ha läst villkoren själv och sett till att de passar dig.

För att läsa andra personers erfarenheter med kortförsäkringarna går det bra att använda sökfunktionen och börja leta rätt på ett gäng befintliga trådar. Det finns naturligtvis både bu och bä.

Tack, har försökt det såklart men hittade inget där det avhandlades skillnaden mellan just Amex Premium och Coop Med Mera Mer, jag har säkert missat den tråden.

Toppen