Senaste nytt

Vilket hotell i Stockholm - Nu med fokus på Scandic!

intuition

Medlem
Jag kopierar idén från en annan tråd. Vad är ett bra val av Scandic i Stockholm?

Den här gången letar jag med närhet till Centralen, men där är 7 hotell i typ Klara...

Scandic Continental - precis ovanför tunnelbanan t-centralen men ingången vid Klarabergsvidukten gör att det är supernära ARN express. Trevlig rooftop bar m kvällssol. Populär lunchrestaurang.

Lite längre bort ligger ju Haymarket som även det har trevlig fika/enklare mat. Lite tjusigare/fancy entre iaf.

(Osäker hur rummen är på resp hotell).

Den senaste tiden har jag nyttjat tre Scandic i närheten av Centralen.

Grand central: Här fick jag sämst rum. Kändes som ett gammalt kyffe längst bort uppe på vinden. Det var dock ganska nyrenoverat så det var ändå rent och fräscht, men kändes lite trångt och instängt. Annars trevligt.
Klara: Bra och fräscht rum. Trevligaste frukostmatsalen. Kanske det bästa läget av de tre, men det beror ju lite vad som är viktigt.
Continental: Här fick jag absolut bäst rum. Kändes nytt och fräscht. Stökig frukostmatsal. Jag anlände med tåg till spår 10. Tre minuter efter ankomst till centralen så var jag incheckad och klar. Närheten till centralen är ju oslagbart framför allt om man anländer på kvällen.

Om jag ändå ska prioritera de tre så skulle det bli:

1. Klara
2. Continental
3. Grand central

Toppen