Senaste nytt

Vilket flygbolag har bäst komfort i ekonomiklass?

Min erfarenhet är mer att det beror på flygplanstyp och var i kabinen du sitter. SAS gamla ruckel 340s har ju sina fina elektroniklådor på varannat säte.
Sitter du rad 3 bakifrån så går inte armstöden att fälla upp. Likaså om du sitter vid nödutgång = klart jobbigt om man som mig är storväxt plus att om du inte har ngn bredvid så spelar det ingen roll.

Thais 3x7 tycker jag är trevlig. Sköna säten.

LHs 380 - tja bättre än SAS och i paritet med Thais 777.

Swissens 340 är lite som SA medan deras 3x7 är helt OK.

Å andra sidan kör man en kortflygning till US så står man ut med det mesta (skrivet av en som tycker att allt under 10 hr i monkey är easy piecy :))

OT
Väldig konstigt sätt att skriva 777 som 3x7. Det ger ingen besparing av tid eller antal av tecken, om du menade 777...

Swissens 340 är lite som SA medan deras 3x7 är helt OK.
Jag förstår inte vad du vill säga men om du menade "SWISS Airbus A340 är lite som SAS medan Boeing 777 är helt OK", undrar jag när har du åkt SWISS Boeing 777? Planerad leverans av SWISS Boeing 777-300ER börjar från 2016 .

Sry.
Var lite snabb med tangenterna - menade Austrian -(samma hood ) :)

Skriva 777 eller 3x7 är väl sak samma - så länge man förstås - är övertygad om att även du skriver lite egna "hittepå" ibland :)

Skriva 777 eller 3x7 är väl sak samma - så länge man förstås
Det är inte alls sak samma. Det är därför jag har agerat.
Om andra inte förstår vad du skriver, det är ingen idé att skriva något.
Jag refererar forumregler för dina framtida inlägg.

Forumregler - BusinessClass.se
Var tydlig

Vill du ha bra svar får du ställa klara frågor. Undvik alltså att döpa din nystartade diskussion till ”En fråga” utan istället ”Hur gör jag för att uppgradera med poäng på Lufthansa?”. Undvik också att använda förkortning i rubriken. T ex använd inte OSL utan skriv Oslo istället. Moderatorer kommer att ändra oklara titlar för att hjälpa både dig och andra medlemmar.
Även om det handlar mest om rubriken, hitta inte på egna förkortningar. :)

Någon använde AF som förkortning av Arbetsförmedlingen, vilket inte är kanske helt fel. Men det blev helt fel i ett flyg-/reseforum. ;)

Reser i princip uteslutande i Economy och skulle vilja rangordna de operatörer jag har erfarenhet av på följande sätt;

Notera att detta enbart gäller longhaul-flygningar.

1. Air France
2. Thai
3. SWISS
4. Austrian
5. British Airways
6. KLM
5. United
6. SAS

Premium Economy på Air France? Bättre säten än normalt, bra mat och champagne.... har inte provat deras PE produkt på längre flygningar, har uppgraderat till Affärsklass då. Men, rest PE intra-Europa och gillar det.

Brussel Airlines TATL i ekonomi upplevde jag som väldigt bekväm och med det bästa IFE system jag haft nöjet att pilla på i sin klass.

Toppen