Senaste nytt

Vilket Conradhotell rekommenderas i Singapore?

Jag tycker att båda är bra, men som andra här så landar jag nog i att Conrad Marina Bay är bättre, främst på grund av läget och den fina loungen, även om loungen på Orchard är bra den också! En av deras resturanger, Summer Palace, har en stjärna i guiden. Misstänker att det är därför som loungen erbjuder hög kvalité på maten. Kändes som snäppet vassare än Marina Bay. Tyvärr saknar loungen utsikt, men om jag inte minns fel så erbjuds sittning utomhus.
Låter min bokning ligga kvar. Bokades ursprungligen för att få chansen att testa båda Conradhotellen i Singapore samt att de ligger i olika områden så det blir praktiskt bra så sätt.

Snår tråden lite här då de är inom Hilton gruppen, varit mycket i SG, men sen kom Covid och inte varit där på 6 år, så saker förändras.

Har Hilton Gold och tänkte de blir bra med någon i den gruppen, bokade Hilton Singapore Orchard som jag efter jag bokat förstod är ett rebrandat till Hilton just under Covid ifrån Mandarin Orchard Singapore. De som förvirrar ännu mer är ju att de fanns ett Hilton Singapore som typ samtidigt bytte namn till voco Orchard Singapore

Någon med erfarenhet att bo där sen de blev Hilton, var de ett bra val? Läget verkar bra iaf jämfört med Conrad Orchard..

Snår tråden lite här då de är inom Hilton gruppen, varit mycket i SG, men sen kom Covid och inte varit där på 6 år, så saker förändras.

Har Hilton Gold och tänkte de blir bra med någon i den gruppen, bokade Hilton Singapore Orchard som jag efter jag bokat förstod är ett rebrandat till Hilton just under Covid ifrån Mandarin Orchard Singapore. De som förvirrar ännu mer är ju att de fanns ett Hilton Singapore som typ samtidigt bytte namn till voco Orchard Singapore

Någon med erfarenhet att bo där sen de blev Hilton, var de ett bra val? Läget verkar bra iaf jämfört med Conrad Orchard..
Vi bodde där under pandemin. Renoverades så inte bara namn byte, även om vi fick styra rätt flera taxichaufförer. En envisades med att köra oss till Voco och gav sig först när han hade sett skylten.

Om hotellet då bra Hilton standard och bra storlek på rummen för Singapore. Frukosten är fantastisk även om det var mycket folk (även under stjärtan av pandemin alltså), så kan gissa att man kan behöva vänta på plats numera. Loungen rymlig med utsikt över Orchard Rd. Läget är kanon för alla möjliga utflykter och aktiviteter. Skulle absolut bo där igen. Trafiken kan ju vara lite tjock under rusningen i området, men finns ju flera MRT linjer på gångavstånd.

Perfekt tack, bokningen får ligga kvar, återkommer om en månad med en kort review :). Jag har förstått rätt att frukosten ingår som HHG?

Perfekt tack, bokningen får ligga kvar, återkommer om en månad med en kort review :). Jag har förstått rätt att frukosten ingår som HHG?
Japp det gjorde det för mig i alla fall. Ganska snål uppgradering men de håll fortfarande på renovera andra tornet när vi var där. Finns kinesisk fin krog högt upp (Michelin märkt om jag minns rätt), vi kom tyvärr inte dit men de hade då prisvärt lunch och te (om man nu vill pröva utan att betala allt för mycket).

Jag både på Conrad Marina Bay, Conrad Orchard och Hilton Orchard tidigare iår.

Jag kommer välja Marina Bay när jag återkommer. Inget fel på de andra men helheten va bättre på Marina Bay.

Tips om du bor där är att besöka Arab street, bra drink på Andaz by Hyatt roff top bar (snyggt hotel btw!). Atlas cocktail bar e cool (du måste dock ha byxor)

Ha en bra resa

Jag kommer välja Marina Bay när jag återkommer. Inget fel på de andra men helheten va bättre på Marina Bay.

Tips om du bor där är att besöka Arab street, bra drink på Andaz by Hyatt roff top bar (snyggt hotel btw!). Atlas cocktail bar e cool (du måste dock ha byxor)

Ha en bra resa

Tack, intressant när du bott på alla tre. Har du läst att förklara i lite mer detalj, vad var bäst på vilket ställe?

Rum, läge, frukost, lounge?

Ha en bra resa
Kan instämma med att Atlas är värt ett besök, rekommenderar ett kombobesök på restaurangen Seroja som ligger ett stenkast från Atlas.

Toppen