Senaste nytt

Vilket bolag ska man välja att signa sig hos?

joa

Medlem
Jag kommer oundvikligen via jobbet att ibland behöva flyga Star Alliance.
Halkar ner till EBS så någon guldmatchning går ju inte.
Då det nog inte blir så frekvent resande samtidigt som det skulle kännas fel att inte tjäna poäng så är det kanske vettigt att välja ett bolag där poängen förfaller efter lång tid....?
Antar att matchning mot Silver på något sätt inte existerar?

Har faktiskt ett medlemsskap sedan lång tillbaka. Frågan är om det är aktivt fortfarande. Hade lite få poäng som låg och skramlade tror jag..
Försöker få supporten att svara eftersom jag inte lyckas komma in på kontot eller återställa PW.

Några bolag som matchar silver?

Några bolag som matchar silver?

Man kanske ska vara lite försiktig med en sådan match. Om de matchar silver så finns det ju även en möjlig chans att de kommer att matcha guld (om inte nu, så kanske i en framtida kampanj). I så fall kan det vara lite dumt att "slösa bort" matchningen om du skulle lyckas bli EBG igen i framtiden och då eventuellt ha möjlighet att göra en match därifrån. Många bolag tillåter endast att man matchar max en gång, så har man då redan matchat från silver en gång så kanske man inte kan matcha från guld.

Eftersom det inte finns så väldigt många förmåner för silver som är värda jättemycket inom Star Alliance (det skulle väl vara om man absolut behöver ha med sig en extra incheckad väska på någon planerad resa) så skulle jag nog inte göra en sådan matchning även om möjligheten dök upp.

Toppen