Senaste nytt

Vilket bolag inom Star Alliance har bäst Premium Economy stol på long haul?

Bästa stol i PE inom *A, long haul?

  • THAI

    Votes: 6 22,2%
  • SWISS

    Votes: 0 0,0%
  • Turkish Airlines

    Votes: 2 7,4%
  • Lufthansa

    Votes: 0 0,0%
  • Singapore Airlines

    Votes: 2 7,4%
  • SAS

    Votes: 17 63,0%
  • ANA

    Votes: 0 0,0%
  • Asiana Airlines

    Votes: 0 0,0%
  • Air China

    Votes: 0 0,0%
  • EVA Air

    Votes: 0 0,0%
  • LOT Polish

    Votes: 0 0,0%

  • Total voters
    27
Forumvänner! Som rubriken säger vill jag veta vilken *A PE stol ni tycker är bäst på interkontinentala flighter.
Sömnmöjlighet/komfort är prio och fokus är resor EU-Asien.


Är medveten om att omröstningen ej innehåller alla *A som flyger EU-Asien, kommentera om din favorit saknas så försöker jag lägga till
 

Berglund

Medlem
SAS
Svårslaget och trots att jag själv talar fler språk så är det en helt annan "hemmakänsla" med Skandinavisk besttning!
 

Dr. Miles

Expert
Har Swiss Premium Economy? De har inte haft det varken när jag flugit till/från Hongkong eller Shanghai.
SWISS har definitivt inte någon Premium Economy cabin på Airbus A330 och Airbus A340. Jag har ingen aning om det finns på Boeing 777-300ER eller inte.
Turkish har väl tagit bort Premium Economy?
Ja, riktigt. De har ingen Premium Economy längre.


Air China har Premium Economy på vissa flygplanstyper och EVA Air har Elite Class på Boeing 777-300ER.
On Board - EVA Air | America

Austrian kommer att införa Premium Economy någon gång i nästa år.
 

palmen

Moderator
Har bara rest med SAS och dom funkar bra enligt mig. Har provsuttit Lufthansas och det var inga fel på den heller när man testade på marken.
Nackdelen med SAS stol är att om man är typ 185 eller längre så får man avslutet på ryggstödet typ på skuldrorna och höjer man huvudstödet blir det rätt obekvämt med mellanrummet där. Antar att man aldrig provade dessa stolar med längre folk och där man väljer att höja huvudstödet
 
Toppen