Senaste nytt

Vilken lounge skall man ta sikte på i Istanbul?

Efter att Turkish ställt in ett flyg tvingas vi nu till 9,5 timmars transfer i Istanbul. Vad säger ni, hänga i loungerna eller ta sig ut från flygplatsen? Reser med maken och femårige sonen.
Självklart ska ni ta er in till stan, Istanbul är väldigt fint och en stad värd att bara gå runt och kika på ifall ni inte vill äta.
 
Vilken tid på dygnet? Rätt så relevant att veta :)
Kanske inte hade dragit in till Taksimtorget med en 5åring mitt i natten, då hade jag nog siktat på ett hotell nära flygplatsen.
Annars hade jag nog lätt dragit in och ätit lunch/middag, även om flygplatser är trevliga miljöer att vistas på är närmare 10h inget att hurra för.
Sorry. Viktig info som inte kom med. Kommer dit 5.30. Flyger vidare 15.30.
 

Combo

Medlem
Efter att Turkish ställt in ett flyg tvingas vi nu till 9,5 timmars transfer i Istanbul. Vad säger ni, hänga i loungerna eller ta sig ut från flygplatsen? Reser med maken och femårige sonen.
Sitter i samma sits. Turkish ställde in vårt anslutningsiflyg och det enda tillgängliga alternativ var ett senare LOT via WAW i ekonomi. Så nu har vi en "heldag"(05-17) på IST att se fram emot:).
Lougehopping hade jag kunnat roa mig med, men frugan och vår niomånaders kommer inte vara lika positiva till det.
Som jag förstår det gäller Turkish erbjudanden om utflykter och hotell endast om man flyger vidare med Turkish, inte om man ankommer med Turkish(ankommer från MRU med Turkish biz) eller flyger vidare med *A.
Har någon förslag på lämplig aktivitet, som inte ligger allt för långt från flygplatsen, som passar en fru och en 9 månaders? Jag är öppen för allt(det är ju ändå inte jag som beslutar:))
Om det är till någon nytta är vi EBD och EBG(och EBS:)) och har loungekey.
 

Jannes

Medlem
Jag tror tvärtemot en 9-månaders skulle vara lättast att hantera och må bäst om man skippar transport in till stan, trafik och buller och istället har tillgång till mat, dryck, toalett och allt sådant inom arms räckvidd? Speciellt om det på IST finns möjlighet att ändå gå ut i friska luften airside?

Mvh,
Inga barn så rent hypotetiskt, tar gärna emot motargument ;)
 

Combo

Medlem
Jag tror tvärtemot en 9-månaders skulle vara lättast att hantera och må bäst om man skippar transport in till stan, trafik och buller och istället har tillgång till mat, dryck, toalett och allt sådant inom arms räckvidd? Speciellt om det på IST finns möjlighet att ändå gå ut i friska luften airside?

Mvh,
Inga barn så rent hypotetiskt, tar gärna emot motargument ;)
Det lutar åt något sådant(om vädret tillåter). Ut på promenad och leta efter aktiviteter. Men jag har inte en aning om vad som finns och hur det ser ut runt flygplatsen. Det verkar iaf finnas någon typ av strand hyfsat nära, om det nu går att ta sig dit?

Hade jag haft något att säga till om så hade jag spenderat halva dagen i golfsimulatorn ;)
 
Toppen