Har du fått någon uppgradering på ett bra hotell?flum skrev:Relativt vanligt. Olika hotell har olika förmåner.Klicka för att utvidga...
Har du fått någon uppgradering på ett bra hotell?flum skrev:Relativt vanligt. Olika hotell har olika förmåner.Klicka för att utvidga...
Allt beror ju på vad man menar med ett bra hotel. Bank är ju iallafall inte ett dåligt hotell. Jag är relativt ny på detta och har bara bokat ett fåtal hotell utomlands med detta, ingen av dessa är i mina ögon att betecknas som bra.Agö skrev:Har du fått någon uppgradering på ett bra hotell?Klicka för att utvidga...
As I previously wrote, only the WLAN is a minus. Other than that, I could of course say that things could be slightly more modern in terms of decor in the rooms and public areas, but it's a British hotel. It would be blasphemy to expect anything else than aunty Martha's good ol' curtains and canvas works.Klicka för att utvidga...
Säkert någon som gör det, jag letar oftast på booking.com sen kollar jag även hotellets egen sida, har hotellets egen sida samma villkor och tillval för samma eller lägre bokar jag hos dom direkt.Valley skrev:Visa bifogad bild 90936Att man fortfarande tillåts hålla på. Hotels.comCarlton, Nürnberg. Hur kommer man fram till strax över 32' ?Vid direktbokning Marriott. Billigaste rummet EUR 456 och deras bästa rum -Porticus Suite, hamnade på strax under EUR 800.Kan det vara så att någon fortfarande går på detta ?Klicka för att utvidga...
Är det säkert att boka hotell via Tui (tui.de)? Jag har bokat Crown plaza O'hare med dom. Det var halva priset mot alla andra bokningssidor.. det verkar ju lite skumt?BAS skrev:Lite udda tips kanske, men brukar ibland boka viaTui.atsom har en del i alperna samt solsemesterorter. Har också TUI:s egna hotell om man vill bo på ett sådant utan att boka en paketresa.Klicka för att utvidga...
CoooC skrev:Någon som sitter inne på en bra anledning att samla till bonusnatt som jag har missat?Klicka för att utvidga...
CoooC skrev:De få gånger som jag bokar på Hotels.com så väljer jag ALLTID 10%-rabatt (som i princip alltid går att hitta) före att samla till en bonusnatt.Varför?1. Köp 10, få 1 gratis motsvarar ju bara 9% rabatt.Någon som sitter inne på en bra anledning att samla till bonusnatt som jag har missat?Klicka för att utvidga...
CoooC skrev:De få gånger som jag bokar på Hotels.com så väljer jag ALLTID 10%-rabatt (som i princip alltid går att hitta) före att samla till en bonusnatt.Varför?1. Köp 10, få 1 gratis motsvarar ju bara 9% rabatt.2. Samlar man till bonusnatt och inte bokar så ofta så riskerar man att de uppsamlade nätterna försvinner.3. När man väl bokar bonusnatten så måste priset per natt vara högre än det genomsnittliga priset per natt för de 10 uppsamlade nätterna - annars går man miste om värde.4. När man bokar bonusnatten så ska man göra det på en ennattsvistelse. Bokar man flera nätter och applicerar en bonusnatt så räknas inte övriga nätter till nästa bonusnatt.5. Bonusnatten går inte att applicera på alla hotell.Med reservation att Hotels.com nyligen gjort förändringar som jag inte upptäckt då jag som sagt använder dom sällan och bara i undantagsfall.Någon som sitter inne på en bra anledning att samla till bonusnatt som jag har missat?Klicka för att utvidga...
Hur hittar du rabattkoder nu för tiden? Förr var det bara att googla, men nu hittar jag nästan aldrig några.CoooC skrev:De få gånger som jag bokar på Hotels.com så väljer jag ALLTID 10%-rabatt (som i princip alltid går att hitta) före att samla till en bonusnatt.Klicka för att utvidga...
Mecenat/Mecenat Alumni har väl bl.a.Budgetresenär skrev:Hur hittar du rabattkoder nu för tiden? Förr var det bara att googla, men nu hittar jag nästan aldrig några.Klicka för att utvidga...
Ge We skrev:1. Efter 10 stämplar får man en bonusnatt som baserar sej på genomsnittsvärdet av de 10 stämplarna. Vad procenten blir varierar ju naturligtvis utifrån min situation.Klicka för att utvidga...
CoooC skrev:3. När man väl bokar bonusnatten så måste priset per natt vara högre än det genomsnittliga priset per natt för de 10 uppsamlade nätterna - annars går man miste om värde.4. När man bokar bonusnatten så ska man göra det på en ennattsvistelse. Bokar man flera nätter och applicerar en bonusnatt så räknas inte övriga nätter till nästa bonusnatt.Klicka för att utvidga...
Ge We skrev:4. Så uppfattar inte jag regelverket. Jag har säkert använt 25 - 30 bonusnätter vid olika bokningar och har alltid fått stämplar för de övriga nätter jag betalt för.Klicka för att utvidga...
Jane Insane skrev:Hotels.com har ju dock en annan fördel mot de flesta program, nämligen att man kan få stämplar så länge man bokat ett rum även om någon annan bor. Så för den som är den inofficiella resebyrån för släkt och vänner (som inte själva sparar i bonusprogram) så finns det mycket värde i stämplar på deras nätter...Klicka för att utvidga...