Senaste nytt

Vilka plan har nya first?

Jag hade provat få NF på en B777-xxx då jag personligen tycker F upplevelsen är bättre där. Jätte tight för att vara F i B747-400an, för många stolar på för liten yta. Den är dock bättre i CW. Men som sagt, finns lite risker med det..

Det är en smaksak vill jag tillägga :)
NF känns mer rymlig i 777 vad jag hört från bekanta som testat. Men, flera av dom, precis som jag, föredrar F i 747 eftersom det inte finns någon genomfarts trafik.

Man sitter väldigt fint i 1K, och perfekt om resepartnern har 1A.
IMG_0582.jpg

Det är en smaksak vill jag tillägga :)
NF känns mer rymlig i 777 vad jag hört från bekanta som testat. Men, flera av dom, precis som jag, föredrar F i 747 eftersom det inte finns någon genomfarts trafik.

Nu har jag åkt 2 gånger med B777an och för mig känns kabinen mycket större. Smaksak håller jag med om att det är, men känns väldigt trångt att BA har 14 stolar där andra har 8 eller 9 i F. Jag föredrar B777 i F, men B747 i CW, men alla har vi olik smak. Provade 1A på B747 och det blev för nära om man åkte själv tyckte jag.. Trevligt i förhållande till plats 35K är det i alla fall :p

Här en bild av Lofoten när vi kom ner genom hela Norge på resan från Narita i september. 4K på en ny B777-300ER var inte alls tråkigt :p

Lofoten from the air.jpg

Jag föredrar också nya F i 777 framför 747. 777-200 med 12 stolar i F kändes ordentligt rymlig.
Men trivdes mycket bra i båda :)
I club så är det 747 och UD för hela slanten.

Jag föredrar också nya F i 777 framför 747. 777-200 med 12 stolar i F kändes ordentligt rymlig.
Men trivdes mycket bra i båda :)
I club så är det 747 och UD för hela slanten.

Jag håller med. Har åkt LHR-NRT tor samt LHR-JNB i nya F och anser att den är MYCKET bättre. Tycker 747an känns lite "trång". CW på upper deck är dock sjukt bra i 747an.

Toppen