Senaste nytt

Vilka bonusprogram kan man växla till finnair plus?

KRYSS

Medlem
Har ett gäng Amex MR som får sämre växlingskurs snart. Så tänkte flytta dem till mitt Finnair plus konto. Dock verkar det vara max 990000 MR per år.
Finns det något program jag kan växla mina MR till som i sin tur går att växla till Finnair plus?
 

intuition

Medlem
Inget rakt av.
Växlingspartner till Finnair plus är Accor ALL (dvs MR -> QR avios -> ALL -> Finnair är möjligt men väldigt ofördelaktigt)

Är begränsningen 990000 per MR-konto eller per AY-konto? Om det är per AY-konto skulle du ju kunna föra över poäng till någon anhörigs AY-konto och så kan de mot en avgift (10-20€) föra över till dig. (Finnairs familje-konto "gick sönder" i någon uppdatering, kan ev. komma tillbaka någon gång inom de närmsta åren)
 

KRYSS

Medlem
Inget rakt av.
Växlingspartner till Finnair plus är Accor ALL (dvs MR -> QR avios -> ALL -> Finnair är möjligt men väldigt ofördelaktigt)

Är begränsningen 990000 per MR-konto eller per AY-konto? Om det är per AY-konto skulle du ju kunna föra över poäng till någon anhörigs AY-konto och så kan de mot en avgift (10-20€) föra över till dig. (Finnairs familje-konto "gick sönder" i någon uppdatering, kan ev. komma tillbaka någon gång inom de närmsta åren)
Jag frågade supporten tidigare idag och det är 990000 per MR konto. Annars hade jag samma ide.
 
Toppen