Senaste nytt

Vilka är bäst i business till Mumbai? (Helst Oneworld eller Star Alliance)

Senator

Moderator
OS i affärsklass på resan ner i B767 är bra om man är som jag: gillar mat och dryck! Jag gillar OS så länge det inte är en natt flight där man skall sova.

LH är som Jacob beskriver; inte bäst, inte sämst men en funktionell, tysk upplevelse.
 

johannesa

Medlem
Det låter ändå ok med LH. Och jag håller med om Austrian i princip. Jag har flugit OS i C från Wien till Narita och var mycket nöjd. Bland det bästa jag ätit och druckit i business faktiskt och mycket bekvämt men det var ju i en av deras B777 med en helt annan stol än vad jag förstår de har i sina B767or.
 

Senator

Moderator
Det låter ändå ok med LH. Och jag håller med om Austrian i princip. Jag har flugit OS i C från Wien till Narita och var mycket nöjd. Bland det bästa jag ätit och druckit i business faktiskt och mycket bekvämt men det var ju i en av deras B777 med en helt annan stol än vad jag förstår de har i sina B767or.

Samma stol på båda flygplan som skall uppgraderas. Allt detta lite Off Topic på en tråd som handlade om OW till Mumbai :eek:
 

johannesa

Medlem
Så OT tycker jag inte det är. Min fråga gällde bästa sättet att ta sig till Mumbai med OW eller *A. :)

Och är det samma stol som på deras B777 så är den ju helt ok, i vart fall inte sämre än SK. Och det fanns ganska bra priser till BOM via VIE med Austrian, t/r i C för runt 17 000. Så kanske inget dåligt alternativ after all.
 

Senator

Moderator
johannesa, du har rätt jag såg bara "OneWorld" i rubriken först. OS ner och LX hem om hemresan går på natten skulle jag välja om det gick. Jag har kört OS 767/777 till DEL några gånger, och sova i dessa stolar är en utmaning, på samma sätt som hos SAS.
 

MarcusC

Medlem
Har aldrig flugit Lufthansa business på longhaul. Någon som kan säga vad jag har att förvänta mig? Dåligt med tripreports från Lufthansa businessklass. Hoppas det inte beror på att ingen vill flyga med dem...

LH Business är inget spektakulärt, men samtidigt är det en konsekvent produkt. Stolarna är väl inte riktigt de modernaste, men det brukar ändå vara modernt & fräscht. Hyfsad IFE. Helt ok mat, bra utbud av drycker etc. Min bild är överlag en stabil produkt utan några utsvävningar. Jag skulle ju kanske välja LX före LH, men det är absolut inte dåligt ombord på LH.
 

gusten

Medlem
Ser ut som om jag troligen snart får göra en liten kombo: ARN-BOM-KUL-ARN, i business. Det skall bli kul att planera. Sannolikt *A.

Några färska tips från panelen?
 
Toppen