nonicoc
Medlem
En kollega till mig har (felaktigt) debiterats 50 000 EuroBonus-poäng för en Plusgrade-uppgradering CPH-NRT från Go till Plus. Korrekt summa skulle ha varit 20 000 poäng. Redan i bekräftelsemejlet, efter registrering av bud, och i det mejl som bekräftade uppgraderingen stod 50 000 poäng (vilket min kollega tyvärr inte uppmärksammade förrän efter resan).
Men Guld-supporten vill inte kreditera honom 30 000 poäng utan något slags dokumentation, vilket han inte har. Som jag har förstått det gäller fasta bud till NRT pga. japansk lagstiftning, dvs. man väljer inte själv belopp. Därför undrar jag om någon kan ge en länk till någon SAS-sida (helst) som klargör att det fasta bud som gäller för denna typ av Plusgrade-uppgradering är 20 000 poäng. Man tycker att personalen i Guld-supporten skulle kunna verifiera detta själva, men nu efterfrågas istället min kollega på dokumentation. Jag har sökt men inte hittat någon officiell information.
(Jag uppgraderade själv på samma flight från Go till Business via Plusgrade, och då drogs (helt korrekt) 50 000 poäng för mig.)
Men Guld-supporten vill inte kreditera honom 30 000 poäng utan något slags dokumentation, vilket han inte har. Som jag har förstått det gäller fasta bud till NRT pga. japansk lagstiftning, dvs. man väljer inte själv belopp. Därför undrar jag om någon kan ge en länk till någon SAS-sida (helst) som klargör att det fasta bud som gäller för denna typ av Plusgrade-uppgradering är 20 000 poäng. Man tycker att personalen i Guld-supporten skulle kunna verifiera detta själva, men nu efterfrågas istället min kollega på dokumentation. Jag har sökt men inte hittat någon officiell information.
(Jag uppgraderade själv på samma flight från Go till Business via Plusgrade, och då drogs (helt korrekt) 50 000 poäng för mig.)