Senaste nytt

Vart ska vi fira bröllopsdagen i Juli 2015?

Wien - tvekar inte en sekund. Prisvärt, bra flygningar med Austrian, bra mat, hyfsat uteliv, världens främsta caféer, fina byggnader, shopping mm.
I Juli är vi ju i rätt årstid också

Rom skulle jag undvika om du räddes turister i London (som jag gillar iofs). Rom är en av de städer jag besökt som känns minst genuin, trots alla fina byggnader o kultur. Turister till tusen, och snart betalar man väl inträde på Mcdonalds...

Milano tror jag skulle bli en besvikelse. Kommer du utanför de allra mest centrala delarna är det ingen trevlig syn.

Annars tror jag inte ni blir besvikna på franska rivieran o Nice, som @Senator föreslog

Tänkte först Lissabon och bo Estoril/Cascais. Då kan ni kombinera storstad med bad.
Dock lite lång resa för så pass kort tid.
Varför inte Island?
En dag i Reykjavik, en dag Grand Tour rundturen med vattenfall geistrar m.m. samt bröllopsdagen spenderar ni vid Blue Lagoon, men ett absolut måste är att boka in er på superioravdelningen med egen hytt, lounge med pool samt bubbles. m.m. Tog dit fru ulagun för något år sedan, blev snudd på nyförälskelse.
Annat alternativ är Radison på Svalbard med riktig midnatts sol och båt utflykt.

Hittar inte det där Blue Lagoon hotellet?
EDIT: Menade du detta kanske Blue Lagoon Geothermal Spa in Iceland

Last edited:
Är på väg till Dublin för några nätter på The Morrison, har varit där flera gånger och trivs bättre än i London. Dublin tror jag stämmer på dina önskemål, fast definitivt utom sol och bad:)Flyg med BA i biz för 4000 ( obetydligt dyrare än star eco) Trevlig lounge på Heathrow T 5 blir mysigt på ut och hemresa. Bra värde för pengarna, boka Morrison för 180 euro och hamna såsmåningom i Hiltonträsket som många av oss andra:)

Last edited:
Swiss Business Saver (OK Austrian är också bra, men LH serverar bara sekt, ingen champagne :eek:, inom Europa) är det du letar efter!
Målet: Rom är trevligt, men kanske hett i juli. Lyon för maten? Paris för mat, romantik och turistighet? Lissabon prisvärt och avslappnat.

Slår ett slag för Wien jag också, mycket fin och trevlig stad. Brasklapp för att det kan vara lite för varmt i juli bara. När jag bodde där hade vi 30 grader i mars (!) vilket var något slags rekord. Staden ligger som en halv gryta vilket bidrar till värmeböljor. Nere vid kanalen och Donau är det däremot svalkande och gött.

Hittar inte det där Blue Lagoon hotellet?
EDIT: Menade du detta kanske Blue Lagoon Geothermal Spa in Iceland
Stämmer.
Blue lagoon är inget hotell utan en spa anläggning som ligger i ett lavalandskap en bit utanför stan. Finns busstransporter som bokas via hotellen.
Har bott på Hilton som visserligen ligger ca 15 minuter promenad från centrum, men har varit prisvärt och utsikten från Executive rummen är fantastisk. Likaså från Executive loungen högst upp. Utbudet mat/dryck är standard Hilton.
Fördel är att flygbussen har hållplats vid hotellet.

Stämmer.
Blue lagoon är inget hotell utan en spa anläggning som ligger i ett lavalandskap en bit utanför stan. Finns busstransporter som bokas via hotellen.
Har bott på Hilton som visserligen ligger ca 15 minuter promenad från centrum, men har varit prisvärt och utsikten från Executive rummen är fantastisk. Likaså från Executive loungen högst upp. Utbudet mat/dryck är standard Hilton.
Fördel är att flygbussen har hållplats vid hotellet.
Det finns faktiskt ett spa-hotell vid Blå Lagunen.
Blue Lagoon Accommodation, Clinic Hotel | Blue Lagoon Iceland
Har dock själv ej bott där (däremot på Radisson Blu 1919 inne i Reykjavik).

Toppen