Senaste nytt

Vart kommer bagaget att inte hinna med?

Vem har sagt att det är en teknisk mellanlandning? Det låter helt galet - finns ingen anledning att gå ner på RDU istället för DFW med en 777 som kommer från LHR.

Kan det vara så enkelt att det bara är samma flightnummer på bägge sträckorna?
FullSizeRender.jpg

Kollar jag sedan American's resplan för mitt bokningsnummer så ser det ut som att det är två flighter med samma nummer (AA173)

Någon teknisk mellanlandning är det inte. Det är samma flightnummer men på två olika sträckor och med två olika flygplan. B772 från London och MD82/83 från Raleigh. Fram till 3/8 ser det preliminärt ut likadant. Om det är något special den 11/8 vet jag inte, men det skulle ju verka otroligt då allt annat är samma, så du får nog räkna med byte av flygplan.

Visa bifogad bild 65926

Kollar jag sedan American's resplan för mitt bokningsnummer så ser det ut som att det är två flighter med samma nummer (AA173)

Det är det där som förvirrar systemet. När det är samma flightnummer ut och in så verkar en del system automatiskt tro att det är en teknisk mellanlandning. Exempelvis SAS awardbokningssystem tolkar det så (tips).

När jag flög till RDU för några år sedan har jag för mig att vi var enda internationella ankomsten vid den tiden på dagen, de hade bara två stationer bemannade i immigration, en för us och en för resten. När alla amerikaner passerat så blev även vi andra hanterade av den stationen. Har för mig att jag köade i knappt en timme och jag var någonstans i mitten av kön för non-us.

Det är väl risken att flygplatsen är så liten att bemanningen är minimal och därmed uppstår köer. Tittar man på juli ser det ut som om det varierar mellan 2 och 7 bås.

Teknisk mellanlandning är en fin omskrivning för att det är samma flightnummer på olika sträckor...

Toppen