Senaste nytt

Vart brukar ni boka resan på nätet?

Undrar lite vart ni andra brukar boka era flygbiljetter? Jag reser ofta med LH (är Senator där) och brukar boka direkt på Lufthansa, men vad tycker ni om sajter som Momondo, Flygresor.se m.m.

Bokar till 95%* direkt med flygbolaget.

Använder dock Google Flights, Momondo samt Flygresor.se för att söka flighter och jämföra priser.

*I enstaka fall använder jag OTAs. Exempelvis på vissa SAS-kampanjer där jag lyckats pressa ner priset i Plus T/R för 800kr.

Bokar i 90% av fallen direkt hos flygbolaget. Enda undantaget är Supersavertravel i kombination med SAS-rea, där man ibland kan få tag på biljetter för 150-200kr enkel väg inom Europa vid betalning med internetbank.

Bokar 90% via utförande bolag har dock bokat långresor någon gång via Ticket och det har funkat även vid strul under resan.

Numera 99.9% direkt hos flygbolagen. Hade en dålig upplevelse hos en oseriös resebyrå.

Betalar hellre lite mer för att allt ska fungera. Än några hundralappar färre varje gång till oseriösa aktörer.

Sen införandet av "lightbiljetter" (där status inte ger extra bagage) så bokar jag till 99% direkt hos flygbolagen.

Toppen