Senaste nytt

Varning för "Stort Flygpaket"

Anders Lord

Ny medlem
På Facebook fann jag en sida som säger sig tillhöra SAS:

De lovar sända ett stort comfort-kit och en resväska gratis. Jag erkänner att jag gick på bluffen !
Betalade 29 kr i porto och på så sätt fick de fick min kortuppgifter.
Jag anade ugglor i mossen senare på kvällen, var nära att spärra kortet men gjorde inte det...
Dagen därpå drogs ytterligare ca 1000 kronor utan mitt godkännande ifrån Timișoara i Rumänien...

Har redan fått ett nytt kort av SAS Mastercard.
Och naturligvis reklamerat. Svar kommer inom två veckor.
Har anmält till Facebook, men de ser inget fel och gör ingenting.
Har även ringt SAS kundtjänst och informerat, de var tacksamma för informationen och skulle ta det vidare internt.
Jag skäms fortfarande, men kommer med all säkerhet få tillbaka pengarna.

Last edited:
Vill inte strö salt i såren men ja detta är ren och kär AI-video
1783798729168.png

Jag skäms fortfarande
Det finns bara två typer av människor, de som gjort liknande fel (däribland jag), och de som KOMMER göra liknande fel, förr eller senare, för tillfällena är oändliga och man kan inte vara på topp 100% av tiden. Bra att du informerar om detta, det kanske räddar någon annan från att göra ett snabbt inköp med långa biverkningar.

Tack för varningen och modet att dela. Mitt jobb är skydda bankkunder mot denna typ av kriminella. Det är helt sjukt vad som händer därute i världen, och även kollegor har gått i fällan, så inget att skämmas över! AI gör de än mer effektiva tyvärr, och i katt-råtta leken vinner den som spelar utan regler. Skyddet för kort och konto är numera hyfsad på de flesta banker så bedragarna rör sig mot företagskunder, så till alla med företag, var vaksam.

Toppen