I den här tråden
http://www.businessclass.se/ovrigt/...staellda-foersenade-flyg-hur-skall-goera.html
berättade jag om mina problem kring en inställd flygning från Malta till Arlanda.
Jag har begärt ersättning från BA Visa-kortet på 700 kr, vilket är det jag har rätt till. Försäkringen handläggs av Folksam. Till anmälan skickade jag in alla papper jag fått från flygbolagen, alla biljetter, alla boardingkort och liknande, samt en beskrivning som i stort följer länken ovan.
Först fick jag ett brev hem, där de begärde in ett förseningsintyg som visar ordinarie ankomsttid och aktuell ankomsttid samt orsak till förseningen. Det svarade jag på genom att hänvisa till de redan inskickade papprena.
Idag fick jag hem ett brev där de avslår min begäran med kommentaren "vi har noterat att det har varit en tidtabellsförändring som du fått reda på i god tid före avresan". Om de menar att tidtabellsförseningen uppstår i god tid när man redan står i gaten, och de tre första passagerarna redan klivit ombord på bussen, låter jag vara osagt...
I vilket fall som helst, jag vill varna för BA Visas "reseförsäkring". Den täcker alldeles för lite, och uppenbarligen gör Folksam allt för att slippa betala ut de pengar man trots allt har rätt till.
Jag har startat den här tråden dels i syfte att varna, men också ge Folksam möjligheten att komma i svaromål till min kritik, då jag skriver ned länken till denna tråd i mitt svar till dom.
Jag har lärt mg två saker: Aldrig använda mitt BA-kort för att betala någon resa i framtiden, dels hur Folksam behandlar sina kunder. Hade jag haft andra försökringar hos dom hade jag sagt upp dessa.
Ola Brandborn
Ärendenummer XGB-99138-0 111121
http://www.businessclass.se/ovrigt/...staellda-foersenade-flyg-hur-skall-goera.html
berättade jag om mina problem kring en inställd flygning från Malta till Arlanda.
Jag har begärt ersättning från BA Visa-kortet på 700 kr, vilket är det jag har rätt till. Försäkringen handläggs av Folksam. Till anmälan skickade jag in alla papper jag fått från flygbolagen, alla biljetter, alla boardingkort och liknande, samt en beskrivning som i stort följer länken ovan.
Först fick jag ett brev hem, där de begärde in ett förseningsintyg som visar ordinarie ankomsttid och aktuell ankomsttid samt orsak till förseningen. Det svarade jag på genom att hänvisa till de redan inskickade papprena.
Idag fick jag hem ett brev där de avslår min begäran med kommentaren "vi har noterat att det har varit en tidtabellsförändring som du fått reda på i god tid före avresan". Om de menar att tidtabellsförseningen uppstår i god tid när man redan står i gaten, och de tre första passagerarna redan klivit ombord på bussen, låter jag vara osagt...
I vilket fall som helst, jag vill varna för BA Visas "reseförsäkring". Den täcker alldeles för lite, och uppenbarligen gör Folksam allt för att slippa betala ut de pengar man trots allt har rätt till.
Jag har startat den här tråden dels i syfte att varna, men också ge Folksam möjligheten att komma i svaromål till min kritik, då jag skriver ned länken till denna tråd i mitt svar till dom.
Jag har lärt mg två saker: Aldrig använda mitt BA-kort för att betala någon resa i framtiden, dels hur Folksam behandlar sina kunder. Hade jag haft andra försökringar hos dom hade jag sagt upp dessa.
Ola Brandborn
Ärendenummer XGB-99138-0 111121
Last edited: