Senaste nytt

Varm Destination Över Nyår

Simme

Ny medlem
Hej,

Ny här på forumet och har aldrig tidigare bokat en resa med EB. Har suttit ett tag nu med flickvännen och försökt hitta en bra destination att ta sig med via poängen som jag har samt en 2-4-1 voucher Amex. Dock inte lyckats trots mycket läsning här om hur man kan gå tillväga, dags att ta hjälp av experterna!
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  2. Var är din destination? Någonstans där det är varmt, sol och bad och där ett fräscht hotell inte kostar en mindre förmögenhet. Vi har kollat en del på Mexico, Bali och Västindien inte lyckats få fram något (tror jag söker på fel sätt...)
  3. När vill/behöver du resa ut? 23-27
  4. När vill/behöver du komma hem? 4-8 januari
  5. Hur länge vill du vara borta? -- gärna minst 10 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Gärna I Business Class eller högre, dock inget krav
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll, det vi kan åka för våra EB-poäng och vouchern
  9. Vad är din budget? (per person) har drygt 180k EB poäng samt 800k AMEX som kan göras om + en voucher
  10. Vad är det viktigaste för dig? Varmt med sol och bad. Vet att det inte är så bra avkastning på att använda poäng och voucher för att köpa biljett som inte är business men för oss är det viktigare att komma iväg och kunna betala med poängen än klassen. Sen är det ett stort plus om vi kan åka Business givetvis. Om vi åker ekonomi kan man ju använda lite poäng för hotell istället.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan ta en övernattning om det behövs men ser gärna direktflyg (mellanlandningar går bra).
Stort tack på förhand.

Välkommen hit. Att hitta något är inte omöjligt, men svårt. Värre är dock att hotellpriserna kommer skena iväg. Så en fråga jag har är: hur mycket är du villig att lägga på hotell per natt?

I alla fall, några tips har jag:
1. Använd United.com eller SAS nya tjänst. Börja med att leta långa stråckor
2. Det jag har sätt så långt är två möjligheter: 1) Avianca verkar ha en del flighter från MUC/LHR/MAD/BCN till Colombia som har plats i business, och sedan vidare. 2) Ethiopian börjar med en ny ”mjölkrutt” som går via Mars, Jupiter med refueling på månen (skämt åsido) som har en del platser till Addis. Därifrån kan ni åka ett antal ställen både i Asien samt Afrika.

Men fundera på hotellkostnader som kan vara upp till 3-4x dyrare, särskilt nyårsafton är dyrt.

svårt med kort varsel i absolut peak. Att boka award i economy tycker jag känns riktigt bortkastat...
snabb titt på united sökmotor ger detta som bästa alernativ:

Skärmavbild 2018-11-04 kl. 20.44.48.png
Skärmavbild 2018-11-04 kl. 20.48.25.png

edit: @Simme

Valuta mässigt ligger väl Sydafrika (inget tidsskillnad), Mexico och Indonesien bra till för låga levnadsomkostnader. Västindien är överlag ganska dyrt. Har precis tillbringat en vecka på Bermuda, det var inte att leka med prismässigt, tur att man kunde bo hos vänner.

Är det någon mening att använda Uniteds sökmotor nu för Eurobonus? Eller är det bara så att man *kan* boka direkt online och inte så att man måste boka direkt online på sas.se?

Toppen