Jag väljer att åka med Aeroflots Tupolev före andra europeiska legacy carriers Business class inom Europa, alla dagar i veckan.Palazzi skrev:Antar att det finns något ryskt/ukrainskt bolag som har mindre trevlig business (iaf hårdvara). Detsamma kanske gäller något afrikanskt flygbolag.... (möjligen fördomar)Klicka för att utvidga...
AHO skrev:Jag väljer att åka med Aeroflots Tupolev före andra europeiska legacy carriers Business class inom Europa, alla dagar i veckan.2-2 seating i Business class och det fanns rejält benutrymme före säte 4D/4FVisa bifogad bild 7063Klicka för att utvidga...
Aeroflot tillhör bland det absolut bästa jag testat i business class. Ukrainska Aerosvit har jag bara flugit inom Europa (inte långdistans) men mat, dryck och service var betydligt bättre än vad många västeuropeiska flygbolag klarar att prestera.Palazzi skrev:Antar att det finns något ryskt/ukrainskt bolag som har mindre trevlig business (iaf hårdvara). Detsamma kanske gäller något afrikanskt flygbolag.... (möjligen fördomar)Klicka för att utvidga...
Jacob skrev:Aeroflot tillhör bland det absolut bästa jag testat i business class. Ukrainska Aerosvit har jag bara flugit inom Europa (inte långdistans) men mat, dryck och service var betydligt bättre än vad många västeuropeiska flygbolag klarar att prestera.Klicka för att utvidga...
Miljon3 skrev:Jag har ej testat( och tänker inte testa) saudi arabian men har hört rykten om ett par saker jag hemskt gärna inte vill ha på mitt flygKlicka för att utvidga...
Livsfarligt att generalisera. Ja Aeroflot är suveräna i business class, du kan läsa mina reportage här på sidan. Jag har sällan varit på flygningar där allt varit så klockrent som på Aeroflot, det var hopplöst att hitta saker att klaga på.Palazzi skrev:Haha, du också?AHO svarade samma sak....varpå jag förtydligade att jag åsyftat betydligt mindre bolag inrikes....eller med möjliga Uzbekistanlinjer, eller liknande.Jag har flugit Aeroflot, om än inte i Business... Kändes ungefär som SAS. Kul att deras Business var till belåtenhet!Klicka för att utvidga...
Jacob skrev:Livsfarligt att generalisera. Ja Aeroflot är suveräna i business class, du kan läsa mina reportage här på sidan. Jag har sällan varit på flygningar där allt varit så klockrent som på Aeroflot, det var hopplöst att hitta saker att klaga på.Uzbekistan Airways har jag inte testat än, men det står på agendan. De är ju enkla att klämma in med sin Riga-New York linje.Klicka för att utvidga...
Fast det låter lite som du blandar ihop två olika diskussioner. Den ena handlar om business class (som produkt) och den andra om flygbolagens säkerhet och pålitlighet i största allmänhet.Palazzi skrev:Givetvis ska man inte generalisera, även om det är lätt gjort.. Men hur mycket jag än vill vara fördomsfri hade jag aldrig satt mig på en flight med Uzbekistan Airways (även om det finns statistik som talar för att det är riskfritt). Känner mig helt enkelt inte bekväm när jag flyger okända bolag från ekonomiskt svaga nationer (infinner sig en viss skepsis om skötsel etc)..... Samma gäller inrikes i Afrika...Klicka för att utvidga...
Jacob skrev:Fast det låter lite som du blandar ihop två olika diskussioner. Den ena handlar om business class (som produkt) och den andra om flygbolagens säkerhet och pålitlighet i största allmänhet.Jag anser själv att Lufthansa tillhör ett av världens mest trygga och pålitliga flygbolag. När jag haft problem, missade anslutningar, inställda flyg och annat har hjälpen varit 100%, aldrig en diskussion om något. Samma sak kan sägas om SAS. Jag vet många som fortsätter flyga dessa bolag trots att det finns billigare bolag som även har bättre produkterMen upplevelsemässigt ser väl prioriteringen annorlunda ut. Mina två bästa business class upplevelser inom Europa står Aeroflot för (Moskva-Stockholm) och Ethiopian Airlines (Stockholm-Rom). Folk skakade på huvudet när jag nämnde att jag skulle flyga Ethiopian för ett år sedan, nu har ett flertal medlemmar på sidan gått i mina spår och testat bolaget.Klicka för att utvidga...
Här kan ni läsa en reseraport av Sam Chui om Saudi Arabian Airlines.Miljon3 skrev:Jag har ej testat( och tänker inte testa) saudi arabian men har hört rykten om ett par saker jag hemskt gärna inte vill ha på mitt flygKlicka för att utvidga...