Varför ingen ife i taket på SAS nya a320neo?

Resenaren55 skrev:Jo men det är ganska Nice att slippa ta upp telefonen för att se vart man är och det hela ja ville komma till var att veta varför norwegian har det i sina plan men inte sasKlicka för att utvidga...
Det svaret kan endast SAS kundtjänst ge. De brukar ge korrekta svar. Dra ett mail eller chatta.

SAS har inaktiverat skärmarna/IFEn på alla de kortlinjemaskiner som haft det. Inga nya beställs med det. Detta är av kostnadsskäls systemet väger en del och kan ej ge några stora intäkter. Ett bra Wi-Fi är viktigare.

Norwegians nya flygplan levereras också utan detta. De senaste som levererats med skärmar/IFE saknar ju dessutom möjligheten att ens höra vad som sägs på filmerna/programmen som visas. Detta har garanterat med kostnad att göra också.

lucasd skrev:SAS har inaktiverat skärmarna/IFEn på alla de kortlinjemaskiner som haft det. Inga nya beställs med det. Detta är av kostnadsskäls systemet väger en del och kan ej ge några stora intäkter. Ett bra Wi-Fi är viktigare.Norwegians nya flygplan levereras också utan detta. De senaste som levererats med skärmar/IFE saknar ju dessutom möjligheten att ens höra vad som sägs på filmerna/programmen som visas. Detta har garanterat med kostnad att göra också.Klicka för att utvidga...
Okej tack för klargörandet vet att norwegian grundade max maskiner har ife i taket men så länge dom inte tar bort det på långlinjer flottan är jag okey med det om det sparar vikt vilket spara bränsle men varför inaktivera flygplan som redan har systemet?

Resenaren55 skrev:Okej tack för klargörandet vet att norwegian grundade max maskiner har ife i taket men så länge dom inte tar bort det på långlinjer flottan är jag okey med det om det sparar vikt vilket spara bränsle men varför inaktivera flygplan som redan har systemet?Klicka för att utvidga...

Det är ju en kostnad i att underhålla systemet också. De kan säkerligen ta bort en hel del hårdvara också, vilket sparar in på vikt.

Norwegian tror jag ej inaktiverar systemet, men de nya flygplanen som kommer - Max eller ej - har det inte.

lucasd skrev:Det är ju en kostnad i att underhålla systemet också. De kan säkerligen ta bort en hel del hårdvara också, vilket sparar in på vikt.Norwegian tror jag ej inaktiverar systemet, men de nya flygplanen som kommer - Max eller ej - har det inte.Klicka för att utvidga...
Har för mig att jag sett på nån rewiew norwegian 737 max har ife i taket

Resenaren55 skrev:Har för mig att jag sett på nån rewiew norwegian 737 max har ife i taketKlicka för att utvidga...

NYA flygplan från ett visst datum, som jag inte har koll på, levereras utan IFE. Det finns 737 Max hos Norwegian som har IFE installerat, men de senaste har det inte.

lucasd skrev:NYAflygplan från ett visst datum, som jag inte har koll på, levereras utan IFE. Det finns 737 Max hos Norwegian som har IFE installerat, men de senaste har det inte.Klicka för att utvidga...
Ok då är jag med ganska drygt och sitta på ett flygplan över Atlanten utan ife eller wifi haha

Resenaren55 skrev:Läste precis på expressen att det kan kosta 25 till 30 miljoner per plan att utrusta med ifeKlicka för att utvidga...
Och där har du nog svaret varför man inte gärna installerar det på 80 nya A320neo. Om vi leker med tanken att expressen har rätt i sina siffror pratar vi 2 miljarder för att installera på alla A320neo. De pengarna kan sas lägga på något som driver intäkter och inte bara är en kostnad. Tror att andelen passagerare som väljer en flight baserat på IFE på shorthaul är försvinnande liten.

Delayed skrev:Det funkar visst!@Agögav mig dagens första asgarv!Klicka för att utvidga...

palmen skrev:Och där har du nog svaret varför man inte gärna installerar det på 80 nya A320neo. Om vi leker med tanken att expressen har rätt i sina siffror pratar vi 2 miljarder för att installera på alla A320neo. De pengarna kan sas lägga på något som driver intäkter och inte bara är en kostnad. Tror att andelen passagerare som väljer en flight baserat på IFE på shorthaul är försvinnande liten.Klicka för att utvidga...
Det där gällde amarican airlines som inte skulle installera ife på sina nya b737-Max i USA är ju folk vana att ha det på short haul men här i Europa är det väl bara turkish airlines som har

Kanske det men det är ändå bättre än ingen alls och chansen att man skulle beställde till varenda astol är väl än mindre

Notera att American skulle installera IFE i varje stolsrygg. Att montera takbunden IFE kan inte kosta i samma storleksordning.

Hur ser det ut nån som vet om Turkish airlines också planerar att ta bort sina IFE i stolarna det måste ju kosta än mer och väga än mer att ha dom i taket? dom är det ända europeiska bolaget vad jag vet som fortfarande har kvar IFE på sina shorthaul flygplan

Back