Hustrun och jag väljer A och C säten gärna rad 11 vid nödutgång och hoppas på det bästa.
Har genom åren noterat att mittsätaren oftast boardar bland de sista.
Erbjuder sig generöst att byta plats med någon av oss "för ni vill väl sitta tillsammans?"
Detta är ett genomtänkt kallt och cyniskt beräknande sätt att få C-sätet på vår bekvämlighets bekostnad.
Numera nekar vi alltid och noterar att det insmickrande beteendet ändras till surmulenhet.
Hur trevligt kan det vara att sitta på B-sätet och vi pratar skålar och umgås som om denne inte fanns.
Observera detta gäller inte vid fullbokad cabin, utan endast när vi ser att gott om lediga lediga platser finns
Jag bokar också ofta A och C i hopp om tomt mittsäte. Risken man tar är ju att någon väljer mittsätet (vilket ändå är en risk att beakta), men det skulle aldrig i livet falla mig in att vägra byta med en mittsätesryttare. Att göra som du innebär ju att alla tre är förlorare - känns som ett konstigt och småsint beteende imo.Hustrun och jag väljer A och C säten gärna rad 11 vid nödutgång och hoppas på det bästa.
Har genom åren noterat att mittsätaren oftast boardar bland de sista.
Erbjuder sig generöst att byta plats med någon av oss "för ni vill väl sitta tillsammans?"
Detta är ett genomtänkt kallt och cyniskt beräknande sätt att få C-sätet på vår bekvämlighets bekostnad.
Numera nekar vi alltid och noterar att det insmickrande beteendet ändras till surmulenhet.
Hur trevligt kan det vara att sitta på B-sätet och vi pratar skålar och umgås som om denne inte fanns.
Observera detta gäller inte vid fullbokad cabin, utan endast när vi ser att gott om lediga lediga platser finns
Mittensätet är perfekt för de som brukar köpa cuptogether på Espresohouse? Och på SAS är ju själva kaffet gratis!Jag brukar alltid strategiskt lämna mitten ledig när jag flyger med min fru. I förhoppning om att ingen vill ha den + soft block av SAS (guldmedlem)
Ändock är det någon som vill mysa mellan oss och vår dotter bra med plats på rad 5?
Några teorier som kan lugna min nyfikenhet?
Jag brukar alltid strategiskt inte välja någon av de första raderna då jag upplever det som att folk väljer platser så långt fram som möjligt. Större chans till ledig plats bredvid längre bak, helt enkelt. Så min teori är att alla förutom jag vill sitta så långt fram som möjligt ;-)Jag brukar alltid strategiskt lämna mitten ledig när jag flyger med min fru. I förhoppning om att ingen vill ha den + soft block av SAS (guldmedlem)
Ändock är det någon som vill mysa mellan oss och vår dotter bra med plats på rad 5?
Några teorier som kan lugna min nyfikenhet?
Instämmer här.Jag bokar också ofta A och C i hopp om tomt mittsäte. Risken man tar är ju att någon väljer mittsätet (vilket ändå är en risk att beakta), men det skulle aldrig i livet falla mig in att vägra byta med en mittsätesryttare. Att göra som du innebär ju att alla tre är förlorare - känns som ett konstigt och småsint beteende imo.
Min erfarenhet är att det har varit mycket knas med seat maps hos SAS i ett par månader. Numera verkar det som att soft block, kan visas som att sättet är upptagen. Det visar sig först vid boarding om det är en pasagerare eller blockat.I förhoppning om att ingen vill ha den + soft block av SAS (guldmedlem)