Senaste nytt

Varför kan jag inte checka in online hos Turkish Airlines?

eller man är inte på säker sida bara för att man har lyckats att förboka säte hos Turkish Airlines. :rolleyes:

Ship change är ganska vanlig på Bangkoklinjen.

Fast jag ringde kundtjänst för 2 dagar sedan och där kunde jag inte få ett första klass säte.

Återupplivar en gammal tråd.
Ska checka in på Turkish online, kan inte checka in mig själv men däremot medpassageraren på samma bokning. Lite irriterande, då jag behöver åka ut några minuter tidigare till flygplatsen (men inte värre än så egentligen). Men antar att jag åkt på SSSS, eller kan det vara något annat?

Edit: Nu lyckades jag via appen checka in mig på första leget men inte på andra.

Last edited:
Nuså, efter att ha testat så många olika sätt som möjligt, med så många olika webbadresser som möjligt, så lyckades jag tillslut checka in på sista leget även för mig själv. Jag är inte jätteimponerad av Turkish teknik får jag säga, men det löste sig tillslut.

Jag reser idag hem från Abu Dhabi (egentligen imorgon kl 01:30 lokal tid). Hade en lång arbetsdag idag, till 16:30, körde genom öknen i 3 timmar och var framme på flygplatsen kl 19:30.
Jag checkade in online redan igår kväll men fick besked om att boardingpasset skulle skrivas ut i automat på flygplatsen. Väl på flygplatsen, svettig och eländig, fanns det inte en enda automat som kunde skriva ut boardingpass från Turkish. Personalen på flygplatsen sa att incheckningen öppnar två timmar innan avgång.

Jag tänkte att kanske har Turkish ett kontor på flygplatsen, och det har de, men, det var så klart stängt. Jag var i stort behov av en dusch och lite klädbyte så en lounge var det viktigaste just då, samtidigt som magen också började kurra.

Jag hade för mig att Priority Pass skulle ha en lounge landside så jag tog fram telefonen och sökte. Mycket riktigt, det har man. Diamond lounge, inne i/i anslutning till VIP terminalen. Jag knallade dit, visade glatt upp mitt PP kort och tillfrågades om mitt boardingpass för att bli insläppt. Jag förklarade situationen men personalen stod på sig, även om de kunde se att jag var bokad och att jag dessutom hade ett boardingpass i mobilen för benet mellan Istanbul och Köpenhamn. Jag bad dem att kalla på sin Supervisor. Kanske denna skulle vara mer medgörlig. Hon lyssnade snällt och förklarade sedan sakligt att man passerar igenom immigration när man går in i loungen och att man därför var tvungen att ha ett boardingpass för att komma igenom.

Jag förbannade mitt öde och gick tillbaka till avgångshallen. Till min glädje så öppnade dock incheckningen 3 timmar och 10 minuter före avgång, så nu sitter jag i Al Dhabi lounge nyduschad och fin. :)

Det blev lite OT här, men det framgick väl i början att jag inte kunde skriva ut mitt boardingpass med Turkish? Detta var kopplingen till tråden. :cool::rolleyes:

För övrigt så blev jag lite nyfiken på Diamond lounge med egen säkerhetskontroll och immigration. Skulle kanske gått dit istället när jag väl fått mitt boardingpass, men jag orkade inte. :oops: Någon som vet mer om den? Bör kanske svara i en annan tråd i så fall. :)

Toppen