Senaste nytt

Valg af Skyteam Lounge i Paris?

pep

Medlem
Jeg faar en del stopovers i CDG i den kommende tid. Vilke AF-lounger er at foretraekke? Er alle T2E loungerne (K, L, M Halls) ens? Er La Premiere noget at haenge i julgranen?

Jeg faar en del stopovers i CDG i den kommende tid. Vilke AF-lounger er at foretraekke? Er alle T2E loungerne (K, L, M Halls) ens? Er La Premiere noget at haenge i julgranen?

Premiere är i en helt egen liga, men den kommer du inte åt ifall du inte flyger La Premiere. La Premiere är dessutom ansedd att vara en av världens absolut bästa 1:a klassprodukter. Om inte DEN bästa.

De andra loungerna är likadana, och du kommer bara åt den som är i den del ditt flyg avgår från.

Tak, @Hachans , det var det, jeg anede/frygtede. Mht. transfer mellem Schengen/non-Schengen skal man vel afsaette lang tid? Ellers kan man vel vaelge en non-Schengen lounge, inden man sprinter til Schengen terminalerne...? Til sammenligning, i Amsterdam, er non-Schengen loungen (Gate 52) bedre end Schengen lounge (Gate 25).

Tak, @Hachans , det var det, jeg anede/frygtede. Mht. transfer mellem Schengen/non-Schengen skal man vel afsaette lang tid? Ellers kan man vel vaelge en non-Schengen lounge, inden man sprinter til Schengen terminalerne...? Til sammenligning, i Amsterdam, er non-Schengen loungen (Gate 52) bedre end Schengen lounge (Gate 25).

Jag tror faktiskt inte du kommer åt non-Schengen utan att ha flyg därifrån. När du kommer ska du ju ofta igen passkontrollen och säkerhetskontroll och sen vidare. Någonstans längs vägen kommer det ske en kontroll av boardingkortet.

Men frukta inte och det finns ingen anledning att dröja med passkontrollen, Schengenloungen är minst lika bra och trevlig som de andra.

Det kan ta tid att ta sig igenom alla kontroller på CDG. Förra sommaren tog det 90 minuter, för en månad sen tog det 10 minuter från det att jag gick av flyget i L-Gates tills dess att jag stod i duschen i 2F. Så det varierar kraftigt.

Vad gäller AMS är non-Schengen bättre, men osäker på om de släpper in dig där utan avgång därifrån dock (och lite osäker på hur det funkar med ankommande security där då jag bara haft transit från ”säkra” länder där.

Men jag tycker Schengen också är helt okej, och det kan vara rejäl kö i passkontrollen så ingen anledning att vänta med att gå igenom.

• Gilla
Reactions: pep
Tak, igen. Mht. til AMS har jeg flere gange de sidste par aar ankommet non-Schengen, og efter security gaaet ind i non-Schengen loungen uden problemer. Det kan dog tage 1/2 time derfra til Schengen delen, da der ofte er lidt kø ved paskontrollen.

Toppen