Senaste nytt

Val av flygbolag Mexico City-Cancun

ekf

Medlem
Jag sitter och behöver köpa separat (revenue) flygbiljett MEX-CUN i sommar. När jag söker på Google Flights så dyker bolagen VivaAerobus, Volaris och AeroMexico upp som alternativ.
AeroMexico är med i Skyteam och känns väl som det "seriösa" valet, men till högre priser.

Är det någon som flugit med något eller fler av bolagen som kan ge ett utlåtande?

Jag kommer att resa med incheckat bagage såväl som kabinbagage i någon form.

Jag sitter och behöver köpa separat (revenue) flygbiljett MEX-CUN i sommar. När jag söker på Google Flights så dyker bolagen VivaAerobus, Volaris och AeroMexico upp som alternativ.
AeroMexico är med i Skyteam och känns väl som det "seriösa" valet, men till högre priser.

Är det någon som flugit med något eller fler av bolagen som kan ge ett utlåtande?

Hade exakt samma frågeställning i somras. Skulle Mexico City till Mérida. Efter (kort) research föll valet på Aeromexico. Var en smula dyrare men funkade smidigt med fasttrack, lounge och riktig business class inrikes (dock ingen servering att tala om). Skrev några rader om det här https://www.businessclass.com/forum/threads/jakten-på-corona.104269/post-1043031

Med tillköp av bagage, fasttrack, lounge osv så springer ofta priserna på 'low cost' iväg. Om jag inte missminner mig så huserar Aero Mexico i den nyare terminalen i MEX, vilket kan vara en faktor oxå. Kan dock minnas fel här.

• Gilla
Reactions: ekf

Jag flög Volaris för måååånga år sedan, det funkade. Tänk som Ryanair och sånt när det kommer till prissättning och extratjänster. Men dem tar dig från A till B...
Minns inte något mer så det inte var märkvärdigt på något sätt :)

• Gilla
Jag flög ToR MEX-PVR (Puerto Vallarta) i juni 2023 med Viva Aerobus och kan inte minnas annat än att allt funkade bra till ett rimligt pris. Lite Ryanair över dem också. Det viktigaste för oss var att de flög just från MEX, eftersom den ligger nära "innerstan". Fanns en hel del andra alternativ från de andra flygplatserna. Har även flygit CUN-MEX med Aeromexico men det är för länge sen för att minnas några detaljer, men förmodligen gick det också bra.

• Gilla
Har flugit både Viva Aerobus och Aeromexico, och båda funkade fint. Tror Viva är ett nyare bolag och minns att flygplanet kändes väldigt nytt (till skillnad från Aeromexico). Jag hade nog tagit billigaste alternativet av de två.

• Gilla
Toppen