Senaste nytt

Val av bonusprogram (Eller skall jag stanna hos SAS?)

Ligern

Medlem
Har under senaste åren rest ca 70 t/r inrikesresor varje år med SAS och ca 5 interkontinentala med diverse bolag. Nu har jag precis fått reda på att från och med i december 2012 (pga byte av arbetsuppgifter) kommer jag inte att resa mer. Då jag har EBG och fortsättningsvis vill (alltså efter 2012/13) komma in i lounger och åtnjuta fördelarna av guldstatusen privat undrar jag hur jag bör göra för att utnyttja detta års resor maximalt för att säkerställa mitt framtida goda resande.
Självklart kommer jag att resa några gånger även då men inte alls i samma utsträckning.
Borde jag byta bonusprogram nu? Eller är det bäst att behålla EB?

Förslag?
 

cbroxe

Medlem
Hej!
Läs gärna vad som skrivits på detta forum angående A3's bonusprogram. Detta är det absolut enklaste programmet för att gå *A Guld.
Men, kolla noga först vilken bokningsklass du har på dina biljetter, så A3 ofta ger 0 poäng för discounted biljetter.
Tydligen kan man dessutom få guld status i 3 !! år med detta kort. Så det känns om att du bör kolla med A3.
Om du i framtiden kommer att resa lite, så är det typ omöjligt att bli *A Guld med Eurobonus... Det krävs ju 40 resor eller 70 000p...

MVH
 
Toppen