Senaste nytt

Vagabond: de roligaste frågorna från resenärer

Senator

Moderator
Vänner,

Min sambo som en gång studerade hotel management delade denna med mig:
Resebyrån avslöjar: De roligaste frågorna vi fått från våra kunder - Vagabond

Min personliga favis är:
9. Min taxi har inte kommit än och jag är orolig att jag ska missa mitt flyg. Det står "all taxes included" på min flygbiljett, så när kommer min taxi?

Borde på något sätt finnas med i @agehall Budord.

Vad har ni upplevt som "annorlunda" frågor ni har hört från andra resenärer eller närstående?

Jag tycker 8:an passar in här, med tanke på hur många: "Vilken ersättning kan jag få för att X inte fungerade" som postas här nuförtiden. :)

8. När vi bokade vår transferbuss stod det att resan från flygplatsen till hotellet beräknas ta 20 minuter. Resan tog bara 10 minuter, så vi har ju betalat för 10 minuter som vi inte utnyttjade. Kan man få en återbetalning på halva kostanden?

Den här är ju högst relevant! Stör mig på det varje gång man "bara" får en "vanlig" kniv :p

3. Jag har bokat rum på ett lägenhetshotell. Skulle ni kunna bekräfta att det finns en brödkniv att tillgå i kokvrån? Det är oerhört frustrerande att behöva skära bröd med en vanlig kniv.

Jag tycker 8:an passar in här, med tanke på hur många: "Vilken ersättning kan jag få för att X inte fungerade" som postas här nuförtiden. :)

8. När vi bokade vår transferbuss stod det att resan från flygplatsen till hotellet beräknas ta 20 minuter. Resan tog bara 10 minuter, så vi har ju betalat för 10 minuter som vi inte utnyttjade. Kan man få en återbetalning på halva kostanden?
Så sant som det är sagt!

Toppen