Gurkan skrev:Men vad händer om SAS blir uppköpta? Hur påverkar det deras bonussystem etc?Klicka för att utvidga...
Det är helt omöjligt att säga.
Gurkan skrev:Men vad händer om SAS blir uppköpta? Hur påverkar det deras bonussystem etc?Klicka för att utvidga...
AABack2ARN skrev:Support, administration och ledning hänvisar SVT Text till.Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:SAS har ju för vana att inte flyga från ARN o OSL på destinationer som inte är prövade från CPH - det lämnar väl egentligen inte många möjligheter.Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:Förvisso, men det var väl en affärsöverenskommelse som grundar sig på unika förutsättningar.Klicka för att utvidga...
Hvad med Afrika? Idag findes der stort set intet direkte fra Skandinavien til det "rigtige" Afrika (dvs. Africa syd for Sahara). ADD, NBO, ACC, or JNB ville være rigtig godt...SAS404 skrev:Tycker det finns för mycket Asien, jag ser gärna fler till Amerika.Klicka för att utvidga...
Hall skrev:Flytt av CPH-NRT till ARN-NRT som Ricci skriver tror jag på. Förutom fördelar i turnaroundtid så verkar det vettigt också från ett turist- och affärsperspektiv. Det verkar förresten finnas flöden från NRT till HND så kanske ARN-HND?Klicka för att utvidga...
Flume skrev:Hoppas verkligen på LAX. Känns rätt i tiden.Klicka för att utvidga...
Moco skrev:Med tanke på att man annonserar ytterligare nedskärningar inom bland annat administration och "service" så är det väl mer förseningar, ännu längre svarstider från kundservice (lägg ambitionen runt 15-20 veckor), och försämrad ombordservice att vänta (kanske "gratis" tepåse men möjlighet att köpa vatten för 25:- eller 3000 EB-poäng). Skämt åsido, men precis som tidigare nämnt är även jag av uppfattningen att det ända rätta är att lägga ned hela lekstugan.Klicka för att utvidga...
Charlie D skrev:På vilket sätt känns LAX rätt i tiden?Klicka för att utvidga...
Ricci skrev:När SAS gick ut med att man köpte nya långdistansplan så gick man också ut med att de nya A330 skulle byta av 3-4st gamla A340 då hyrestiden går ut då.Det har inte framkommit att man förlängt hyresavtalen (än) med de gamla A340 orna.Då A340orna är placerade i CPH är det förmodligen en linje från CPH som flyttas till ARN.Om jag skulle gissa så är det CPH-NRT som flyttas till ARN-NRT då SAS skulle tjäna på en bättre "turnaround tid inom 24h".Att flytta de andra Asienlinjerna från CPH till ARN tror jag inte på då de skulle förlora förmånga pax.Men personligen hoppas jag på att det är en ny Asienlinje för Skandinavien som t ex HKG eller MNL.Klicka för att utvidga...
Palazzi skrev:FJag tror ni blir besvikna om ni tror på helt nya linjer, på året runt-basis. Säsongslinjer finns (och har funnits) från ARN/OSL tidigare, men allt annat är att glömma. En situation där danskar o sydsvenskar byter flyg i ARN ser jag som helt omöjlig.Jag har gärna fel dock... Direktflyg är det enda som skulle motivera mig att flyga SAS. Om jag behöver byta flyg (som i CPH) kan jag ju lika gärna göra det i FRA eller ZRH.Klicka för att utvidga...