Senaste nytt

Vad har ni era Guldbagagetaggar till?

Haha, älskar när det händer! Jag har inte bråttom med att vänta så jag brukar ta ett steg tillbaka och beundra fenomenet. Men jag kan förstå att det händer med tanke på SAS i praktiken icke existerande prio-boarding som snurrar till det.
Jag vill helst boarda sist, men pa SAS fungerar det ju inte alls da det aldrig finns plats for baggaget nar man kommer pa i slutet. T ex idag pa min andra flight idag sa kom jag pa i slutet av boardingen och SAS Plus var halvtomt, men inte baggagehyllorna - dar var det smockfullt. Samma visa varje gang, folk langre bak lamnar sitt baggage dar fram och ingen kollar. Jag hade rad 1 och mitt baggage hamnade pa rad 7.

Men som sagt, tack vare vassa armbagar hos "battre prio resenarer" pa min forsta glight sa hamnae jag nog atmisntonde 10 platser langre bak i kon - inte for att det gor nagot men kul att se pa.

Jag har mitt bmi Diamond Club Gold tagg kvar som ett minne från en försvunnen tid ...

bmi Diamond Club tag.jpg

Jag vill helst boarda sist, men pa SAS fungerar det ju inte alls da det aldrig finns plats for baggaget nar man kommer pa i slutet. T ex idag pa min andra flight idag sa kom jag pa i slutet av boardingen och SAS Plus var halvtomt, men inte baggagehyllorna - dar var det smockfullt. Samma visa varje gang, folk langre bak lamnar sitt baggage dar fram och ingen kollar. Jag hade rad 1 och mitt baggage hamnade pa rad 7.

Men som sagt, tack vare vassa armbagar hos "battre prio resenarer" pa min forsta glight sa hamnae jag nog atmisntonde 10 platser langre bak i kon - inte for att det gor nagot men kul att se pa.
Om man åker Plus och bordar sent brukar de ju vara snälla och ta väskan (och jackan/kavajen) och hänga där framme och sedan leverera vid ankomst... gillar f ö också att boarda sist! Så jag uppskattar den servicen. Att gå på sent/sist i Go är nog inte så smart.../Per

Om man åker Plus och bordar sent brukar de ju vara snälla och ta väskan (och jackan/kavajen) och hänga där framme och sedan leverera vid ankomst... gillar f ö också att boarda sist! Så jag uppskattar den servicen. Att gå på sent/sist i Go är nog inte så smart.../Per
Det beror väl på hur många det är som gör just det. Det brukar ganska ofta bli fullt även där fram.

Har dem på kabinväskan, mest för att crew ska se. På bagage man checkar in verkar de ha en tendens att 'ramla av'. Vet inte om bagagehandlers samlar på div guldtags.
Det har jag också märkt. Så numera ska jag börja använda mig av stålspänen till brickorna. För det är som du säger, ett frenetiskt samlande av brickor någonstans:D

Du har helt rätt @agehall, detta med incheckat bagage kan man nog bara glömma.
Brukar bara bli stålspännet kvar när man senare hämtar ur bagaget. Jag har börjat använda mig av etikettskrivare för att skriva ut mitt namn, adress osv. Skulle dessa försvinna så står jag nog inför ett större problem:). Jag har höga förväntningar på att Rimowas nya ”Electronic tag” som kanske i framtiden kan lösa detta problem.

Toppen