Senaste nytt

Vad hamnade jag i för kö i Frankfurt egentligen sist jag åkte till USA?

joa

Medlem
Åker till USA på lördag. Har flugit direkt de senaste gångerna eller bytt i Köpenhamn men nu är det Frankfurt som gäller igen.
Förra gången jag åkte den rutten (2 år sedan) hamnade jag i nån kö som tog en evighet och jag började bli nervös för att missa flyget. Till sist gick det förbi nån som jag frågade som kollade snabbt på mitt pass (och ev mitt utskrivna ESTA). Sedan sa han bara åt mig att gå förbi. Fanns inga skyltar eller nåt vad det var och alla stannade upp och ställde sig snällt och köade.
Vad var det och varför fick jag bara gå förbi tro? APIS?
Vill inte stå där dom ett fån igen och jag hatar verkligen att trycka mig fram genom en folkmassa för att komma fram och störa någon sur tysk bakom disken.

• Gilla
Reactions: Gus
Toakön kanske? Jag känner absolut inte igen det du beskriver. Mitt tips är att om du är osäker på hur lång tid det tar att komma till gaten på en flygplats så frågar du personalen och ser till att gå i extra god tid.

Fann hela situationen underlig. Stod nog 100+ personer där och det fylldes på.
Hade ont om tid så jag gick direkt utan stopp för ett toabesök ens.

Före eller efter passkontrollen? Var det vid gaten eller före? Vilka flög du med? Det finns olika ideer om vad det kan vara beroende på svaren på frågorna.

Flög med Lufthansa. Nu var det så länge sedan att jag har svårt att minnas. Det var någon koll efter. Troligen passkontroll. Security var nog redan avklarat.

Min gissning är passkontrollen innan Schengen kontrollen vid Terminal B. Där var det långa köer innan man satte dit automatiska passläsare.

De senaste gångerna jag passerat passkontrollen vid B har det alltid varit långa köer, medan den automatiska passkontrollen inte har någon kö alls.

Kan också varit C då de har kontroll av resedokument efter säkerhetskontrollen. Visar man upp skandinaviskt pass blir man ofta förbivinkad snabbt.

Kan också varit C då de har kontroll av resedokument efter säkerhetskontrollen. Visar man upp skandinaviskt pass blir man ofta förbivinkad snabbt.

Ja de hade något konstigt vid piren där mc Donalds ligger/låg. Man fick inte komma dit om man inte skulle med något av flygen som gick därifrån. Mitt USA-flyg gick från ett annat ställe dock. Kan tänka mig det blev kö där kanske?

Toppen