Vad ger SAS Eurobonus Diners för mervärde?

dkvk

New member
lillemannen skrev:Jag kör Amex till 300 tusen för 2-4-1 sen Diners och sen Coop Master där Amex & Diners inte går.Köper alltid SAS biljetter med AMEX 30p/100:-Klicka för att utvidga...
Vad ger Diners för mervärde i förhållande till att inte köra vidare på Amex efter 300k i spend?

dkvk skrev:Vad ger Diners för mervärde i förhållande till att inte köra vidare på Amex efter 300k i spend?Klicka för att utvidga...
Lounge besök när jag åker med ex Wizzair från Polen.

Och det är inte alla ställen som tar Amex men tar Diners, så var det bl.a. med Ikea innan.

Frågeställningen har jag också ställt mig, det var över ett år sedan jag "drog" kortet...

Skaffade det för signupbonus + att de hade 3x p kampanjer men det har jag inte sett på länge...

Observera dock att loungebesök endast gäller dig själv. Medföljande får lov att betala sig in.

Stora problemet med Diners är begränsade ställen som tar Diners. Där är Amex avsevärt bättre.

Ställde till det ordentligt för oss i Panama i vintras Hade räknat med att betala Hilton Hertz m.fl internationella företag med Diners.

visade sig att Diners inte existerar i Panama, fanns inte ens en enda ATM som tog Diners. (kollade deras hemsida)

Tack och lov för att det numera finns mobilt bankID.

ulagun skrev:Observera dock att loungebesök endast gäller dig själv. Medföljande får lov att betala sig in.Klicka för att utvidga...

I praktiken verkar inte detta vara helt genomfört, efter vad jag kan utläsa av mina notor. Detta gäller iofs bara loungen på Landvetter. När familjen vid två tillfällen har flugit BA, har jag tagit in två pers på BA-(gold)kortet och två på Diners. För ett år sedan dök det inte upp någon avgift och jag har ännu inte sett ngn från besöket för en dryg vecka sedan.

ulagun skrev:Observera dock att loungebesök endast gäller dig själv. Medföljande får lov att betala sig in.Stora problemet med Diners är begränsade ställen som tar Diners. Där är Amex avsevärt bättre.Ställde till det ordentligt för oss i Panama i vintras Hade räknat med att betala Hilton Hertz m.fl internationella företag med Diners.visade sig att Diners inte existerar i Panama, fanns inte ens en enda ATM som tog Diners. (kollade deras hemsida)Tack och lov för att det numera finns mobilt bankID.Klicka för att utvidga...

Lite därför man enbart har Mastercard och AmEx. Med dom två så kan du ta dig jorden runt.

henrik l skrev:I praktiken verkar inte detta vara helt genomfört, efter vad jag kan utläsa av mina notor. Detta gäller iofs bara loungen på Landvetter. När familjen vid två tillfällen har flugit BA, har jag tagit in två pers på BA-(gold)kortet och två på Diners. För ett år sedan dök det inte upp någon avgift och jag har ännu inte sett ngn från besöket för en dryg vecka sedan.Klicka för att utvidga...
Bara att gratulera.

PÅ Kastrup loungen följer de reglerna till punkt och pricka. Noteras även på kontoutdraget att loungebesök har skett.

dkvk skrev:Vad ger Diners för mervärde i förhållande till att inte köra vidare på Amex efter 300k i spend?Klicka för att utvidga...
Billig årsavgift (525kr), fritt för EBG och uppåt - ger 20p per 100kr precis som AMEX Elite, men det kostar å andra sidan 4000kr/år så jag tycker att Diners är ett riktigt bra kort. Loungetillgång och fri inträde per 10K spend är helt ok! Sen har de lite kampanjer och events då och då som är fria. Rabatter på olika butiker och restauranger och shoppingkvällar m.m...

Tjäna forumet! Detta blir mitt första inlägg här. Har sedan jag började läsa bc upplevt en explosion av intjänade poäng och hungrar nu efter fler. sitter på ett Eurobonus MC i nuläget och är väl hyfsat nöjd, men kan inte släppa att mitt sista stora inköp på Ikea hade kunnat generera dubbla poängen.

Vet någon om erbjudandet om mastercard på köpet när man skaffar Eurobonus Diners fortfarande gäller? har inte sett något om detta på Diners clubs hemsida, men folk på bc har skrivit om detta då och då genom åren.

tjalle skrev:Tjäna forumet! Detta blir mitt första inlägg här. Har sedan jag började läsa bc upplevt en explosion av intjänade poäng och hungrar nu efter fler. sitter på ett Eurobonus MC i nuläget och är väl hyfsat nöjd, men kan inte släppa att mitt sista stora inköp på Ikea hade kunnat generera dubbla poängen.Vet någon om erbjudandet om mastercard på köpet när man skaffar Eurobonus Diners fortfarande gäller? har inte sett något om detta på Diners clubs hemsida, men folk på bc har skrivit om detta då och då genom åren.Klicka för att utvidga...

Har själv funderat på att skaffa kombon Diners + MC så jag frågade Diner's svenska sida på Facebook. Svaret blev tyvärr:

Sedan 1 januari 2016 gäller inte längre erbjudandet att få SAS Eurobonus World MasterCard gratis när man även har ett Diners Club SAS Eurobonus. Årsavgifterna som gäller är: SAS EuroBonus World MasterCard för 395 sek och för SAS EuroBonus Diners Club är det 525 sek. Med vänlig hälsning, NAMN.

Edit: passade även på att fråga varför Diners inte längre marknadsförs på SAS hemsida/utskick. Tvivlar på att de kommer bekräfta något men värt att fråga.

Uppdatering: de sa bara att de ej kunde svara för SAS och hänvisade till sidan Tjna pong - SAS där Diners finns kvar.

[QUOTE="

Sedan 1 januari 2016 gäller inte längre erbjudandet att få SAS Eurobonus World MasterCard gratis när man även har ett Diners Club SAS Eurobonus. Årsavgifterna som gäller är: SAS EuroBonus World MasterCard för 395 sek och för SAS EuroBonus Diners Club är det 525 sek. Med vänlig hälsning, NAMN.[/QUOTE]

Trist, det var en riktigt fin deal.

Kan vara bra att ha båda ändå men det känns inte lika lockande som om man hade fått två kort för priset av ett...

Marric skrev:Sedan 1 januari 2016 gäller inte längre erbjudandet att få SAS Eurobonus World MasterCard gratis när man även har ett Diners Club SAS Eurobonus. Årsavgifterna som gäller är: SAS EuroBonus World MasterCard för 395 sek och för SAS EuroBonus Diners Club är det 525 sek. Med vänlig hälsning, NAMN.Klicka för att utvidga...

Men man får gratis SAS EuroBonus World MasterCard om man är Guld/Diamant/Pandion hos SAS.

Om Kortet | SAS Eurobonus World MasterCard

Back