Senaste nytt

Vad göra med Scandic Poäng?

Jalle1337

Medlem
Hej, testar att låna denna tråden.
Min fru bor en hel del på Scandic via jobbet och ligger på deras högsta medlemsnivå, hon har så mycket poäng så att det är svårt att använda alla.
Vad kan man använda poängen till förutom bonusnätter? Typ äta i restaurangen? Växla till Eurobonus? Vad är växlingskursen?
Läste något på deras sajt att man kan tjäna poäng även hos deras partners för varje vistelse?(Förutom Eurobonus?)
Hur funkar det? Vi gillar ju att resa så kanske TUI eller Finnair kan vara något? Vilken aktör ger bäst utväxling via Scandic?
Hade nog helst kört på TUI då vi redan flyger en del billigt via Eurobonus och det hade varit nice att även fått hotellet betalt om vi ska klämma in någon extra resa framöver om det inte är väldigt mycket sämre än Finnair.

Tack på förhand.

Vet egentligen inget om Scandic men var inne och läste lite och kom fram till att TUI var ju värdelöst.
Där kan man köpa hur många 1000:- värdecheckar som helst, MEN bara använda en per bokning!!

I förbifarten såg jag också att i Finland är många av Scandic hotellen utefter tågsträckan från Helsingfors till norra Finland.
Kanske ett besök österut för att tåg och hotell luffa kan vara ett alternativ att få ner poängsaldot.

Vet egentligen inget om Scandic men var inne och läste lite och kom fram till att TUI var ju värdelöst.
Där kan man köpa hur många 1000:- värdecheckar som helst, MEN bara använda en per bokning!!

I förbifarten såg jag också att i Finland är många av Scandic hotellen utefter tågsträckan från Helsingfors till norra Finland.
Kanske ett besök österut för att tåg och hotell luffa kan vara ett alternativ att få ner poängsaldot.
Alright det verkar ju inte vara något höjdare direkt då med TUI om det är så att man bara kan använda 1 1000 kr presentkort per bokning haha.

Toppen