F
FilipJ
Guest
Fokker 50 mellan Trollhättan/Vänersborgs flygplats Malöga och Bromma. Har även flugit Saab 340 och 2000 där. Tror de varierar något, men Fokker-planet verkar varit mer populärt det senaste. BRA flyger linjen.
HenrikAI skrev:För sent nu, men innan konkursen var Nextjet det sista flygbolagen i världen som flög passagerartrafik med BAe ATP.Klicka för att utvidga...
FilipJ skrev:Fokker 50 mellan Trollhättan/Vänersborgs flygplats Malöga och Bromma. Har även flugit Saab 340 och 2000 där. Tror de varierar något, men Fokker-planet verkar varit mer populärt det senaste. BRA flyger linjen.Klicka för att utvidga...
Utan exakta kunskaper om anledning/orsak är min uppfattning att L-410 är överrepresenterad vad det gäller allvarliga tillbud mht hur många som finns i trafik.Matts Lindmark skrev:Det är en riktigt bra, praktisk maskin det där och den nytillverkas ju också för fullt och då i uppgraderad version (L-410NG). Let fick in en fullträff där, samma sak med Walter/Motorlet med M-601 som ofta är drivkälla.Klicka för att utvidga...
Mr Basic skrev:Utan exakta kunskaper om anledning/orsak är min uppfattning att L-410 är överrepresenterad vad det gäller allvarliga tillbud mht hur många som finns i trafik.Sedan håller jag med@Matts Lindmarkom att ryskbyggda kärror i grunden inte är mindre säkra, snarare robusta och driftsäkra. Tyvärr är det nog bristen på säkerhetskultur/pengar som spillt över på vissa av dessa flygmaskiner.Klicka för att utvidga...