Senaste nytt

Växla poäng mot värdebevis

intuition

Medlem
Det kanske har funnits innan? Jag såg iaf det nyss. Man kan växla poäng mot ett värdebevis i kr och det följer samma (usla) kurs som att använda poäng för att boka en bonusresa, dvs 16:1

Man kan inte se giltighetstiden någonstans innan man gjort köpet (enligt köpvillkoren ska giltighetstiden framgå av själva värdebeviset) men om det är samma 12 månader som vanliga värdebevis är det ett intressant sätt att förlänga livstiden för poäng som håller på att brinna inne.

Finns det någon sweet-spot för SJ Prio längre - eller är det bara 16:1 som gäller? Minns när man kunde boka nattåg till Åre för 3200p..
Allt jag har sett är 16:1. Billiga resor har blivit betydligt mer attraktivt på poäng (tidigare har jag sett regionaltåg för 150kr eller 4000p 26:1), men alla billiga långresor är borta. SJ Prio svart rabatten på 1a klass poängresor har också tyst tagits bort.

men om det är samma 12 månader som vanliga värdebevis är det ett intressant sätt att förlänga livstiden för poäng som håller på att brinna inne.
Men det blir det bara 90 dagar om man behöver boka av. Oklart vad som händer om man får ersättning för försenad resa.

Detta är känns ju bara som en dum omväg till att kunna delbetala med poäng. Om nu SJ vill att små poängsummor ska kunna utnyttjas hade det varit bättre att direkt ge rabatt på nästa resa.

Allt jag har sett är 16:1. Billiga resor har blivit betydligt mer attraktivt på poäng (tidigare har jag sett regionaltåg för 150kr eller 4000p 26:1), men alla billiga långresor är borta. SJ Prio svart rabatten på 1a klass poängresor har också tyst tagits bort.
Ja mycket tråkigare när man får ej rabatt på 1 klass, minns att det brukar kosta samma poängpris (Tex 2 klass 5600 poäng och 1 klass 6000 poäng) hos gamla bokningssystem.
Nu är det så dyrare på nya bokningssystem när jag kollade Stockholm - Göteborg snabbtåg.

Tycker att SJ borde göra nåt förbättra på Prio svart när man lägger mycket pengar på SJs resor. :/

Attachments

• Skärmbild 2024-11-04 130232.png
    Skärmbild 2024-11-04 130232.png
    62,9 KB · Visningar: 55
Toppen