Senaste nytt

Värdelösa tider för flyg till Oslo?

ante_77

Medlem
Sitter och glor på flyg till Oslo.
Med tanke på tiderna så känns det som att det blir byte till Norwegian då jag har anslutningsflyg.
Helt stört, så jag hoppas att SAS ordnar till sitt schema.

Stockholm-Oslo har bantats rejält i vintertidtabellen, speciellt på helger. I ärlighetens namn var det rätt låg beläggning innan, men nu går maskinerna fulla.

Helt hopplös för folk som pendlar till Oslo och behöver anslutningsflyg via ARN.

13:10 kan jag tidigast vara i Oslo även om jag tar 06:25 flyget hemifrån.

IMG_1899.png

Edit i farten:
12:40 kan jag tydligen få till om jag flyger UME-ARN-TOS-OSL.

IMG_1900.jpeg

Har det varit ordentlig firmafest på SAS….under arbetstid?

Det verkar ju ta sig i februari. Ytterligare en effekt av plan bristen som uppstår i samband med glappet mellan xfly och bra kanske. (i februari flyttas avgången till 6:05 och få hinner en tidigare. Men det har nog med Arlanda-änden att göra snarare än slot limits i UME..)

Det verkar ju ta sig i februari. Ytterligare en effekt av plan bristen som uppstår i samband med glappet mellan xfly och bra kanske. (i februari flyttas avgången till 6:05 och få hinner en tidigare. Men det har nog med Arlanda-änden att göra snarare än slot limits i UME..)

Ja, jag såg det.
Februari är en förbättring för mig. Jag började just fundera på om jag ska lägga alla pengar hos norweigian i år, fast lär nog räcka med 8k kr. Hade det åtminstone funnits ett flyg runt 17:00 från Umeå så hade jag tagit kvällsflyg.

Jag tänker att man nog inte ska ha för höga förväntningar kring att två flygbolag ska flyga avgångar samtidigt med samma avgångstider. Flyger Norwegian en tid så ska man nog inte förvänta sig att SAS ska flyga samma utan vara glad att någon flyger den tiden man behöver. SAS har försökt överlappa förr och är inte efterfrågan skyhög så är det nog inte så bra för dem.

Så jag förstår nog inte problemet riktigt. Norwegian flyger på en tidpunkt du behöver. Så flyg med dem?

Jag tänker att man nog inte ska ha för höga förväntningar kring att två flygbolag ska flyga avgångar samtidigt med samma avgångstider. Flyger Norwegian en tid så ska man nog inte förvänta sig att SAS ska flyga samma utan vara glad att någon flyger den tiden man behöver. SAS har försökt överlappa förr och är inte efterfrågan skyhög så är det nog inte så bra för dem.

Så jag förstår nog inte problemet riktigt. Norwegian flyger på en tidpunkt du behöver. Så flyg med dem?

Nu brukar jag flyga med det bortplockade flyget varje vecka. Rätt bra beläggning.
Ett annat alternativ är ju att ta bil, men även det är ett sämre alternativ om än inte lika jobbigt som att kliva in i tampongen.

Nåja, i februari blir det bättre än idag. SAS levererar alltså. Det har Norwegian aldrig gjort för min del.

Nu brukar jag flyga med det bortplockade flyget varje vecka. Rätt bra beläggning.
Ett annat alternativ är ju att ta bil, men även det är ett sämre alternativ om än inte lika jobbigt som att kliva in i tampongen.

Nåja, i februari blir det bättre än idag. SAS levererar alltså. Det har Norwegian aldrig gjort för min del.

Januari är oftast neddraget pga lågsäsong. Flighter ökar sedan successivt och tar ytterligare ett snäpp upp från sommartidtabellens start den 30 mars :)

Januari brukar vara öken, jag får ofta en heldag resande istället för normal halvdag till vanliga europeiska destinationer.

Januari brukar vara öken, jag får ofta en heldag resande istället för normal halvdag till vanliga europeiska destinationer.

Jag har klarat mig undan sådant än så länge i karriären, vad jag kan minnas.
Största problemen har varit under sommaren, eller så har jag helt enkelt rest andra tider eller annat.

Toppen