Senaste nytt

Välkomstgåva på Scandic

Börnen

Medlem
Jag bor en del på Scandic både i tjänsten och privat. Är 3rd floor i deras program och har under åren inte märkt några fördelar annat än extra poäng vid övernattning och 100kr i checkar. Men vid incheckning på Ariadne i fredags fanns det en välkomstgåva på rummet, lite godis och läsk. Kan hända det är en nyhet som införts?

Varit Topfloor under många år, nu i år har jag lämnat dom. Men som Topfloor har man alltid fått en liten meningslös present, Loka, äpple, chokladbit.
Jag gissar att du fått ett rum som var förberett för en Topfloor.

Är 3rd Floor och har fått välkomstgåva på ca hälften av övernattningarna sista året.
Brukar ofta vara något mataktigt. Ibland riktigt bra som en osttallrik.

Tycker hur som helst det är trevligt att statusen uppmärksammas oavsett liten eller större välkomstgåva.

Gissar att det är väldigt beroende på hotell. Har som 2nd floor fått både välkomstgåvor och uppgraderingar trots att det inte är officiella förmåner på så låg nivå.

Som @jonten skriver ska det alltid vara gåva för Toplfoors. Det finns så kallade "osynliga förmåner" internt som vi eftersträvar att nå för olika nivåerna. T.ex att vid frinattsbokning ha gåva på rummet oberoende nivå och uppgradering i mån av tillgång också oberoende av nivå.

Under början av 2018 kommer det ett helt nytt medlemsprogram som håller på göras klart nu. Det är alltså inget rykte utan detaljer har redan framförts till hotellchefsnivå i form av utbildningar för dem.

Toppen