Senaste nytt

Väldigt flexibel resa Stockholm - Larnaca/Cypern

henke12

Medlem
Hej BC!

Är i behov att att boka en väldigt specifik resa.
Utresan ska ske 7 juni ARN-Larnaca. Hemresan måste kunna ändras med kort varsel och sker senast 14 juni. Det ska helst finnas goda chanser att boka om enkelt för att komma hem så fort som möjligt.
Hela resan bör vara återbetalningsbar precis fram till avresa.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm ARN
  2. Var är din destination? Larnaca Cypern
  3. När vill/behöver du resa ut? Torsdag 7 Juni
  4. När vill/behöver du komma hem? Torsdag 14 juni (med oerhört goda möjligheter att boka om)
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Flexibelt
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? -
  9. Vad är din budget? (per person) max 10.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Flexibelt! Lätt att boka om/av, Kort restid så möjligt.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej


    Har tittat på Lufthansa.com och hittat businessbiljetter med Austrian för ca 9500kr per person i D-klass som verkar vara helt flexibla.

    Finns andra tips? Boka enkelresor? Någon som har nån smart idé?
    Brukar det vara högt tryck Larnaca-Arlanda?

    Är jag rätt ute med LH-gruppen?
    Stort tack på förhand!
 

fcx

Medlem
Jag hade övervägt Ukraine Air. De erbjuder fullt flexibla biljetter, och de har två dagliga avgångar på både Stockholm och Larnaca, så möjligheten att hitta platser att boka om till borde vara god.

766 € i biz, 625 € i economy.
 

AABack2ARN

Medlem
Står det mellan att boka av resan helt och hållet eller ändra hemresan antingen med någon dag eller inom samma dag?

I det senare fallet behöver du kolla vilka flygbolag som faktiskt erbjuder antingen flera avgångar samma dag eller åtminstone varje dag. Då tror jag på Lufthansa-gruppen eller något av de grekiska bolagen. Eller bara ha möjlighet att boka av hemresan och sedan köpa enkelbiljett med vad som finns?

Tittar man på Larnacas hemsida kan man konstatera att de allra flesta flygen verkar vara charter: Hermes Airports | Flight Departures och jag vet inte hur enkelt det är att köpa sig en plats på de flygen.
 

ulagun

Medlem
Kan det vara ett tänkbart och kanske smidigare alternativ att ta Turkish till Istanbul och vidare "inrikes" med dem till Ercan på norra Cypern.
Gränsen mellan turk och grekiska Cypern var öppen när vi gjorde denna resa för några år sedan. Inga som helst problem passera fram och tillbaka.
Lite OT så upplevde vi norra, turkiska delen väldigt positivt och avsevärt billigare än grekiska södra delen.
 

henke12

Medlem
Står det mellan att boka av resan helt och hållet eller ändra hemresan antingen med någon dag eller inom samma dag?

Allt är lite oklart just nu, får veta mer ikväll men gissar att 100% flexibelt/återbetalningsbart är planen

En av medresenärerna är dessutom duktigt flygrädd så det är absolut Lufthansagruppen som känns bäst nu.
Priset är sekundärt denna resa
 

Nemo

Medlem
Finns polska LOT (medlem i Star Alliance), en flight per dag, dock nattetid på Cypern. Full flex ~ 6500 SEK. Har själv tidigare flugit denna nattflygning. Vet ej om möjligheter till ombokning till andra flygbolag, däremot är det ju fri avbokning.
www.lot.com
 

Kricka

Medlem
Allt är lite oklart just nu, får veta mer ikväll men gissar att 100% flexibelt/återbetalningsbart är planen

En av medresenärerna är dessutom duktigt flygrädd så det är absolut Lufthansagruppen som känns bäst nu.
Priset är sekundärt denna resa

Lufthansa D-klass brukar fungera bra och är helt om- och avbokningsbar. En liten hake,
som jag ibland råkat ut för, är att D-klass är slutsåld på den flight man vill boka om till.
Man får då "köpa upp sig" till en C-/J-klassbiljett som kanske höjer priset med någon
tusenlapp eller två..
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen