Senaste nytt

Utbyte av inredning hos Thai

bankb

Medlem
När vi flög med Thai mellan ARN-BKK tidigare iår fick jag känslan att inredningen var ganska ny och fräsch.

Är det någon här som vet när Thai renoverar sin inredning och vilka plan som är uppdaterade. Ska ut och resa snart och nördig som man är blir jag ju nyfiken på vad man får åka med för plan :)

När vi flög med Thai mellan ARN-BKK tidigare iår fick jag känslan att inredningen var ganska ny och fräsch.

Är det någon här som vet när Thai renoverar sin inredning och vilka plan som är uppdaterade. Ska ut och resa snart och nördig som man är blir jag ju nyfiken på vad man får åka med för plan :)
Är det inte så att det var ett rätt nytt plan bara, det skiljer ju en del i material och färgsättning, om det är en "äldre" 77W eller en nyare, stolstyp är ju samma dock.

Är det inte så att det var ett rätt nytt plan bara, det skiljer ju en del i material och färgsättning, om det är en "äldre" 77W eller en nyare, stolstyp är ju samma dock.

Så kan det vara, men kändes en del ytor kändes nästan helt nya. Ex nackkudde och bord osv.

Dom har väl inga 77W som är så pass nya så inredning kan kännas ny? Är väl minst 4-5 år gamla i flottan de har?

Thai sitt nyeste 77W ble levert den 28. Sep 2015, med registrering HS-TKZ config C42Y306. Dette flyet er 2.6 år gammelt. Thai sitt første ble levert 02. Aug 2012.

Jeg fløy med HS-TKO sist høst og tenkte at nå begynner 77W å bli gamle for jeg syntes at innredningen var gammel og slitt. Jeg ble veldig overrasket over at HS-TKO bare var 4,3 år gammelt. (Det første 77W ble levert til Air France april 29, 2004.)

Thai sitt nyeste 77W ble levert den 28. Sep 2015, med registrering HS-TKZ config C42Y306. Dette flyet er 2.6 år gammelt. Thai sitt første ble levert 02. Aug 2012.

Jeg fløy med HS-TKO sist høst og tenkte at nå begynner 77W å bli gamle for jeg syntes at innredningen var gammel og slitt. Jeg ble veldig overrasket over at HS-TKO bare var 4,3 år gammelt. (Det første 77W ble levert til Air France april 29, 2004.)

Då är jag med! Trodde att de inte fått några som ”bara” drygt 2 år gamla. Men håller verkligen med om att det börjar bli slitet. Precis gått på HS-TKM på Arlanda och det är mycket som är gammalt och nött här.

Tror att de har haft lite otur med valet av material i ex armstöd som sitter löst och är väldigt slitet. Hårdvaran kan ju inte varit supermodern ens vid första leverans för fem år sedan.

Hoppas på en bättre upplevelse nästa flight som går mellan BKK och ICN med thai A350. Håller tummarna så det inte blir något equipment change... hade ju inte varit första gången...

f93de164744567d9dcc9fcddcd9d2715.jpg

På tal om lite sliten inredning, fick med mig ena armstödet på flighten :)

Toppen