Senaste nytt

Utbud i Uniteds lounger

Jag besökte nyligen United-loungen i Los Angeles och jag blev inte heller imponerad av matutbudet. Jag laddade upp några bilder här: Loungehopping i Los Angeles (LAX)? | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det där måste vara deras inrikeslounge, deras utrikeslounge är helt annorlunda. Den hittar du här: Los Angeles (LAX) - Star Alliance

Besökte den för bara några veckor sen, inga klagomål på matutbudet eller så från mitt håll. Möjligen att de slutade med frukost lite tidigt.

Det där måste vara deras inrikeslounge, deras utrikeslounge är helt annorlunda. Den hittar du här: Los Angeles (LAX) - Star Alliance

Besökte den för bara några veckor sen, inga klagomål på matutbudet eller så från mitt håll. Möjligen att de slutade med frukost lite tidigt.
Jag vet inte om det var inrikes eller utrikes, men enligt personalen var det den enda United-loungen i terminal 7. Det finns några bilder från loungen i tråden jag länkade till.

Edit: på min tredje bild syns departure tavlan och där finns flyg till både Panama och Frankfurt.

Det verkar finnas en del missuppfattningar här, så låt oss försöka komma till någon form av insikt..

Amerikanska flygbolag har till stor del inte en "Lounge" men en "Club". Vad är skillnaden utöver semantik?
"Club" är lika med medlemskap. Hur stor del av besökare hos Admirals Club, United Club eller Delta SkyClub är medlemmar vet vi inte, men uppskattningsvis är majoriteten medlemmar som betalar en årsavgift.

Det finns några undantag för inträde som inte är kopplat till medlemskap för egna resenärer:
Internationella destinationer exkl.. Kanada och Karibien, antingen via status eller kabinklass.
Transkontinentala destinationer: normalt New York till LA/San Fran i främre kabiner ger access

I USA är en "Lounge" något man får access till via kabinklass och inte medlemskap.Det finns några få av dessa nu:
United Polaris som är anpassat för United Polarisklass
American International First Lounge för 3-klass American

Tittar man på standard American, Delta, eller United Club så tävlar de mot varandra om att vara sämst ;) så därmed blir inte jämförelsen med Europeiska eller Asiatiska bolag så rättvis då man riktar sig mot olika kundgrupper, till stor del en inhemsk kundgrupp.

Allt detta förvirras när de amerikanska bolagen envisats kalla det som erbjuds i London, Hong Kong, eller Tokyo en "Club" :p Som SAS: konsekvent inkonsekvent. Där är erbjudande bättre för nu skall bolagen konkurrera mot t.ex. Europeiska eller Asiatiska bolag därmed oftast bättre en den inhemska upplevelsen.

@Budgetresenär svaret är att United inte flyger från TBIT, deras interkontinentala flygningar går från T7 och T8 och därmed måste även deras internationella resenärer uppleva medelmåttiga United Club. Dock kommer Polaris, men ingen vet när.

Tack för den utförliga förklaringen @Senator. Då verkar det som att jag, helt omedvetet, lyckades få med lite "clubbing" också under min loungehoppingturne på LAX för ett par veckor sedan :)

Toppen