Det verkar finnas en del missuppfattningar här, så låt oss försöka komma till någon form av insikt..
Amerikanska flygbolag har till stor del inte en "Lounge" men en "Club". Vad är skillnaden utöver semantik?
"Club" är lika med medlemskap. Hur stor del av besökare hos Admirals Club, United Club eller Delta SkyClub är medlemmar vet vi inte, men uppskattningsvis är majoriteten medlemmar som betalar en årsavgift.
Det finns några undantag för inträde som inte är kopplat till medlemskap för egna resenärer:
Internationella destinationer exkl.. Kanada och Karibien, antingen via status eller kabinklass.
Transkontinentala destinationer: normalt New York till LA/San Fran i främre kabiner ger access
I USA är en "Lounge" något man får access till via kabinklass och inte medlemskap.Det finns några få av dessa nu:
United Polaris som är anpassat för United Polarisklass
American International First Lounge för 3-klass American
Tittar man på standard American, Delta, eller United Club så tävlar de mot varandra om att vara sämst

så därmed blir inte jämförelsen med Europeiska eller Asiatiska bolag så rättvis då man riktar sig mot olika kundgrupper, till stor del en inhemsk kundgrupp.
Allt detta förvirras när de amerikanska bolagen envisats kalla det som erbjuds i London, Hong Kong, eller Tokyo en "Club"

Som SAS: konsekvent inkonsekvent. Där är erbjudande bättre för nu skall bolagen konkurrera mot t.ex. Europeiska eller Asiatiska bolag därmed oftast bättre en den inhemska upplevelsen.
@Budgetresenär svaret är att United inte flyger från TBIT, deras interkontinentala flygningar går från T7 och T8 och därmed måste även deras internationella resenärer uppleva medelmåttiga United Club. Dock kommer Polaris, men ingen vet när.