Jag kommer i Go så tyvärr har jag nog ingen lounge-tillgång vid ankomst.
Har du varit i nån av Uniteds lounger? Måste vara det mest deppiga matutbudet man kan hitta i en lounge (förutom Art and Lounge på EWR). Fult är det där inne också
Jag kommer i Go så tyvärr har jag nog ingen lounge-tillgång vid ankomst.
Nu är det här extremt off topic, men du verkar inte ha varit i United loungen på Heathrow exempelvis. Tycker den är ok i Hong Kong också.Har du varit i nån av Uniteds lounger? Måste vara det mest deppiga matutbudet man kan hitta i en lounge (förutom Art and Lounge på EWR). Fult är det där inne också
Nu är det här extremt off topic, men du verkar inte ha varit i United loungen på Heathrow exempelvis. Tycker den är ok i Hong Kong också.
haha, ja men off-topic är kul ibland. Friskar upp i tråden. Jag bor i USA, New York närmare bestämt och använder Uniteds lounger så sällan jag kan. Är jag utomlands väljer jag så vilken annan lounge som helst än Uniteds därav aldrig gjort ett besök i en UA lounge utanför USA. Kanske är de helt annorlunda, du får gärna berätta.
Men ska vi börja med att gå igenom detaljerna för UAs väntrum (förlåt jag menade lounger) "stateside"
Maten:
Välj mellan tre sorters ostbitar inplastade i enskivesförpackningar.
Eller ett inplastat äpple.
Vatten är gratis.
Är lite extra hungrig kan du njuta av en påse minimorötter med små förpackningar av salladsdressing som dip.
Till frukost serveras sockrig yogurt plus cornflakes eller musli.
Till efterrätt bjuds på "muffins"
Kaffe finns inte, däremot finns brunt vatten som du kan ha istället.
Du kan även rosta en bagel och välja mellan pålägg som cream cheese, smör, sylt, cream cheese, smör, sylt och cream cheese
All dricka beställer du vid en bar där viss öl och vin är gratis men vissa kostar pengar (typ Coors är gratis, Heineken kostar pengar) däremot så förväntas du dricksa en dollar för varje dryck du får. Även alkoholfri.
Inredningen:
Först och främst: HELTÄCKNINGSMATTA
Den övriga inredningen går i de amerikanska favoritfärgerna brunt och beige med Uniteds urtvättade blå som accentfärg.
På borden står det skyltar om att man gärna får undvika att ha skorna på bordet.
Om nån här har arbetat i en klassisk amerikansk kontorsbygnnad så är det ungefär samma vibb.
sen så lämnar jag bara den här är
United Club - New York, NY - Newark Liberty International (EWR) | LoungeReview.com
Haha, ja det är min uppfattning av alla United-lounger jag varit i USA och Mexico.
Med det sagt, kan jag varmt rekommendera Uniteds lounge i London. Fina duschrum, härlig bar, fin dekor, bra och stort matutbud (full english till frukost, 2-3 varmrätter till övriga måltider). Finns även en kyl för alkoholfritt, så du inte behöver besvära bartendern.![]()
Är det för att det räknas enligt United som en internationell förstaklasslounge? Kommer man in där med *gold?
Finns ett par UA förstaklasslounger i USA men de är reserverade för internationella förstaklass och affärsklasspassagerare (och ev nån 1K eller global services statusmedlem)