Senaste nytt

Usel Lufthansa First support

Traveller

Medlem
First class is Last class ibland. Bokade mig en business som min uppdragsgivare skall betala och uppgraderade genom mitt bolag till business. Men, kolla kalendern på bilden. Lördag den 26 januari finns inte, det skall vara den 27. Givetvis kollade jag lördagen och klickade i men fann då bekräftelsen kom att det far en fredag. Suck, så, nu skall man alltså hålla koll på att översta raden passar med datumen då man bokar med LH. Ringde First supporten, dom kan inte hjälpa uppgraderade passagerare, bara de som köpt direkt. Så, jag fick ringa vanliga kundtjänsten och berätta om vad som hänt och varför (varför är ingen intresserad av). En halvtimmes väntan senare kom flickan tillbaka och sa att hon kan hjälpa och har två alternativ.. 1, "Jag kan boka om din returbiljett men då kan jag bara boka tillbaka till din originalplats i business och göra refund på uppgraderingen. Du får sedan gå in och uppgradera igen själv". 2. "Jag kan göra en refund på hela biljetten och så får du boka om själv".

Jag sitter gärna 747-8 1A eller 1K men LH är så usla på kundservice. Vi färgas alla av olika upplevelser men då man bokar first borde ju flygbolagen vara flexibla och göra allt för sina kunder.. Men icke.. Nåja.. Det blev en hel refund och mest troligt något arabbolag istället.

(Japp, jag är tillbaka här :) fem år senare eller så)
 

Attachments

  • WechatIMG201.png
    WechatIMG201.png
    23,5 KB · Visningar: 125

henke12

Medlem
First class is Last class ibland. Bokade mig en business som min uppdragsgivare skall betala och uppgraderade genom mitt bolag till business. Men, kolla kalendern på bilden. Lördag den 26 januari finns inte, det skall vara den 27. Givetvis kollade jag lördagen och klickade i men fann då bekräftelsen kom att det far en fredag. Suck, så, nu skall man alltså hålla koll på att översta raden passar med datumen då man bokar med LH. Ringde First supporten, dom kan inte hjälpa uppgraderade passagerare, bara de som köpt direkt. Så, jag fick ringa vanliga kundtjänsten och berätta om vad som hänt och varför (varför är ingen intresserad av). En halvtimmes väntan senare kom flickan tillbaka och sa att hon kan hjälpa och har två alternativ.. 1, "Jag kan boka om din returbiljett men då kan jag bara boka tillbaka till din originalplats i business och göra refund på uppgraderingen. Du får sedan gå in och uppgradera igen själv". 2. "Jag kan göra en refund på hela biljetten och så får du boka om själv".

Jag sitter gärna 747-8 1A eller 1K men LH är så usla på kundservice. Vi färgas alla av olika upplevelser men då man bokar first borde ju flygbolagen vara flexibla och göra allt för sina kunder.. Men icke.. Nåja.. Det blev en hel refund och mest troligt något arabbolag istället.

(Japp, jag är tillbaka här :) fem år senare eller så)
Välkommen åter!!!
 

FF#1

Medlem
First class is Last class ibland. Bokade mig en business som min uppdragsgivare skall betala och uppgraderade genom mitt bolag till business. Men, kolla kalendern på bilden. Lördag den 26 januari finns inte, det skall vara den 27. Givetvis kollade jag lördagen och klickade i men fann då bekräftelsen kom att det far en fredag. Suck, så, nu skall man alltså hålla koll på att översta raden passar med datumen då man bokar med LH. Ringde First supporten, dom kan inte hjälpa uppgraderade passagerare, bara de som köpt direkt. Så, jag fick ringa vanliga kundtjänsten och berätta om vad som hänt och varför (varför är ingen intresserad av). En halvtimmes väntan senare kom flickan tillbaka och sa att hon kan hjälpa och har två alternativ.. 1, "Jag kan boka om din returbiljett men då kan jag bara boka tillbaka till din originalplats i business och göra refund på uppgraderingen. Du får sedan gå in och uppgradera igen själv". 2. "Jag kan göra en refund på hela biljetten och så får du boka om själv".

Jag sitter gärna 747-8 1A eller 1K men LH är så usla på kundservice. Vi färgas alla av olika upplevelser men då man bokar first borde ju flygbolagen vara flexibla och göra allt för sina kunder.. Men icke.. Nåja.. Det blev en hel refund och mest troligt något arabbolag istället.

(Japp, jag är tillbaka här :) fem år senare eller så)

Välkommen tillbaka och vilket elände... man tycker att sånt där ska man bara lösa...
 
Toppen