Senaste nytt

USA med kubastämpel i passet?

BC:are,

För ett tag sedan var jag på Kuba och "inmigratión" gav mig naturligtvis stämpel i passet.

Om ett par veckor åker jag till MCO, ska jag skaffa nytt pass eller funkar det gamla!?

Notera att passet är av nyaste modell: utfärdat sommar 2015.
 

JohanA

Medlem
BC:are,

För ett tag sedan var jag på Kuba och "inmigratión" gav mig naturligtvis stämpel i passet.

Om ett par veckor åker jag till MCO, ska jag skaffa nytt pass eller funkar det gamla!?

Notera att passet är av nyaste modell: utfärdat sommar 2015.
Inga problem! USA och Kuba har länge tillåtit passagerare och medborgare att resa mellan länderna, bara att det inte funnits direktflyg.
 
Det är inga problem. Jag var lite nojig när jag skulle flyga Kuba-Panama-USA sommaren 2015, så jag ringde USAs ambassad i Sverige. De sa att det inte var några problem men att jag inte fick ta med mig något jag köpt på Kuba pga handelsembargot. Vet inte om det fortfarande gäller.
 
Har inte sagt att jag tror det, bara sagt att det kanske är så då...
Vem vet vad Donald hittar på?
Ja garanterat inte det i alla fall, det är ju folk som paddlar och går han har problem med, som ultrakapitalist är det ju att föredra att de kommer via flyg så han kan tjäna pengar på det och ha kontroll. Mycket idiotier håller han på med men inte sånt.

Sorry för OT, men jag trodde att det var reseorienterat inte politiskt.
 

JohanA

Medlem
Ja garanterat inte det i alla fall, det är ju folk som paddlar och går han har problem med, som ultrakapitalist är det ju att föredra att de kommer via flyg så han kan tjäna pengar på det och ha kontroll. Mycket idiotier håller han på med men inte sånt.

Sorry för OT, men jag trodde att det var reseorienterat inte politiskt.
Vi säger så christansson! :rolleyes:
 

Johanna

Medlem
Jag tror inte jag fick någon stämpel i passet när jag var på Kuba så det måste vara något nytt. Nästan säker på att jag kollade detta innan eftersom jag skulle in i USA på samma resa. Hade oavsett inga problem att komma in i USA. Blev lite nervös när kvinnan i migrationen frågade om vi hade någon alkohol med oss och jag hade ju rom köpt på Kuba och kom på att det var olagligt att ta in varor inköpta på Kuba.

Lycka till
 
Toppen