Johan Hbg skrev:Är det ens någon som funderar på att åka till USA utan esta...Klicka för att utvidga...
Jo, det lär finnas folk som tänkt sig det och sedan svarat fel på ESTA-frågorna...Johan Hbg skrev:Är det ens någon som funderar på att åka till USA utan esta...Klicka för att utvidga...
Majoriteten verkar mena att det kollas vid incheckning och då är jag nyfiken på hur det går till. Har flygbolagen någon form av "API" mot "ESTA-databasen" i USA eller hur fungerar det rent praktiskt? Vem frågar vem, eller vem informerar vem, och hur?apknug skrev:Nån borde väl känna nån eller ha nån koppling till incheckning så kan bekräfta eller dementera om det kollas eller inte?Klicka för att utvidga...
Dessutom vore det rätt korkat om flygbolagen inte hade med det som kriterie för att lyckas checka in en passagerare, eftersom de riskerar att åka på böter om de låter passagerare utan ESTA/Visum/etc att åka med till destinationen... utöver kostnaden för att returnera passageraren till avgångsorten...Canadien skrev:Så det är ju en öppen databas som vem som helst kan göra en fråga mot. Lätt gjort att integrera mot för incheckingssystemet.Klicka för att utvidga...
Mr Planning skrev:Är det någon som har koll gällandes visum till Us&a.Dokumentet som man behöver skaffa : "120-personbevis med alla relationer" , ambassaden säger att man inte kan beställa den via internet, vilket jag har gjort ändå, så min fråga är, är dom felinformerade, eller har jag beställt fel blankett,(extract of the population register) heter den jag fick hemskickad, är det den man ska ha med sig vid intervjun?Klicka för att utvidga...
Mr Planning skrev:Är det någon som har koll gällandes visum till Us&a.Dokumentet som man behöver skaffa : "120-personbevis med alla relationer" , ambassaden säger att man inte kan beställa den via internet, vilket jag har gjort ändå, så min fråga är, är dom felinformerade, eller har jag beställt fel blankett,(extract of the population register) heter den jag fick hemskickad, är det den man ska ha med sig vid intervjun?Klicka för att utvidga...
JohnR skrev:Du har beställt rätt, tror dom menar att man inte kan skriva ut den själv.Klicka för att utvidga...
Nej, räcker med ESTA såvida du inte har visum från Iran eller liknande i passet.Climber skrev:Jag skall flyga till Mexiko med mellanlandning (1 övernattning) i ORD i mars. Jag har ESTA som går ut i februari 2021. Är det något annat jag behöver tänka på?Klicka för att utvidga...
Fredrik skrev:Ryktas om att bla Vitryssland, Kirgizistan och Nigeria ska in på listan över länder man inte kan besöka och sen få ESTA godkäntKlicka för att utvidga...
Fredrik skrev:Ryktas om att bla Vitryssland, Kirgizistan och Nigeria ska in på listan över länder man inte kan besöka och sen få ESTA godkäntKlicka för att utvidga...
The United States will suspend the issuance of visas that can lead to permanent residency for nationals of Eritrea, Kyrgyzstan, Myanmar and Nigeria, acting Homeland Security Secretary Chad Wolf said during a call with reporters on Friday. The targeted immigrant visas are distinct from non-immigrant visas typically issued to visitors, which will not be impacted by the ban, Wolf said. The U.S. government will also stop issuing “diversity visas” to nationals of Sudan and Tanzania, Wolf said.Klicka för att utvidga...
christianboazo1235 skrev:Vi sökte ESTA för ett tag sedan till los angeles, avbokade resan och bytte till new York. Nu kan vi inte ändra första hotellnatten, utan ankomststad är new York, men första hotellnatten står los angeles. Problem eller inget viktigt?Klicka för att utvidga...