Senaste nytt

Uppsägning SAS Travel Wallet vid villkorsändring - möjligheter för utbetalning av innestående?

obs

Medlem
Före jul kom det mejl från SAS Travel Wallet och Rêv Europe Payments Ltd att man ändrad villkoren (igen) då man byter utgivare. I mejlet står bl.a.:

Om du inte vill fortsätta använda ditt Travel Wallet-kort med Moorwand som utgivare har du rätt att säga upp ditt avtal omedelbart och utan kostnader.

Spontant tolkar jag det som att jag skulle kunna säga upp avtalet med Rêv och få ut alla pengar som finns på kontot utan att skulle betala växlingsavgift m.m. Jag hade egentligen velat göra det redan i somras när de senast ändrade villkoren men hann inte göra det.

Men Travel Wallet supporten var inte enig och hänvisade till att antingen spendera alla pengarna i butiker eller ta ut dom i en bankomat. Dem sa att detta bara var ett byte av utgivare och inte en ändring av villkoren. Men utgivaren står nämnd i villkorsdokumentet och därmed innebär ett byte av utgivare väl rimligtvis också en ändring av villkoren. På hemsidan finns också publicerad ett nytt sätt villkorsdokument så det är väl inte fel att säga att villkoren har förändrats.

Någon som har input?
 
Toppen