Senaste nytt

Uppgraderingar när man reser i Qatar Airways Ekonomi

Jag fick ett s.k. "upgrade offer" via mejl på en av mina kommande två flygresor (DOH-DEL). Uppgraderingen skulle kosta 2 800 kr. Jag hade dock hoppats på uppgradering på sträckan ARN-DOH. Som tur var fick jag chansen vid incheckningen online. Jag accepterade priset på cirka 4 800 kr. Är detta ett standardpris eller vad har ni andra fått betala?

Jag fick ett s.k. "upgrade offer" via mejl på en av mina kommande två flygresor (DOH-DEL). Uppgraderingen skulle kosta 2 800 kr. Jag hade dock hoppats på uppgradering på sträckan ARN-DOH. Som tur var fick jag chansen vid incheckningen online. Jag accepterade priset på cirka 4 800 kr. Är detta ett standardpris eller vad har ni andra fått betala?
Det är väl ok pris men relativt högt.
Har betalt 2500 sek doh-bkk
3100 cph-doh
3000 doha-kuala lumpur
2300 bkk-doh.

Jeg synes deres "upgrade offers" er for dyre og man får ikke flere miles eller de frynser der følger med (bedre lounge). Sidst jeg rejste med "upgrade offer" var DOH-CPH opgraderet for 2744 DKK (ligner prisen som @squeezen betalte, ovenfor), hvilket jeg synes er på smertegrænsen. Hvis ikke jeg får Al Moujan loungen med i Doha vil jeg afstå. Venter på slagtilbud i biz er langt bedre, selv om de har totalt udhulet indtjeningen af Q-points på kampagnebiletter...

Hej, var ett tag sedan denna tråd uppdaterades.
Har en flight med Qatar i Ekonomi på fredag ARN-DOH.
Jag har inte fått några mail om erbjudande att betala för uppgradering.
Någon som nyligen lyckats betala för uppgraderingen vid incheckning/gate?

Hej, var ett tag sedan denna tråd uppdaterades.
Har en flight med Qatar i Ekonomi på fredag ARN-DOH.
Jag har inte fått några mail om erbjudande att betala för uppgradering.
Någon som nyligen lyckats betala för uppgraderingen vid incheckning/gate?
Det er langt fra altid man faar disse upgrade tilbud. Man er saerlig udvalgt som 'heldig' men prisen er ikke billig. Maaske bedre at proeve at koebe upgrade ved check-in?

Det er langt fra altid man faar disse upgrade tilbud. Man er saerlig udvalgt som 'heldig' men prisen er ikke billig. Maaske bedre at proeve at koebe upgrade ved check-in?
Tack för svaret @pep. Det var nog jag som missuppfattat det tidigare i tråden att dessa erbjudanden var väldigt vanliga.

Är det någon som köpt uppgradering via telefon eller på flygplatsen på sträckan Sydney - Doha tidigare? I så fall, vad har ni betalt? Verkar inte funka att uppgradera online.

Toppen