Mig veterligen går det inte, alla poäng för en uppgradering måste komma från samma konto.Filip skrev:Fungerar det att plocka poäng från flera konton vid uppgradering på plats (förutsatt att det är medresenärens konto och samma PNR)?Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Mig veterligen går det inte, alla poäng för en uppgradering måste komma från samma konto.Du ska dock kunna uppgradera två personer med poäng från 2 konton, så länge båda kontona har tillräckligt med poäng som täcker uppgradering för 1 person.Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Person A har 20k poäng och person B har 20k poäng. Båda kan då uppgradera sig genom att använda 15k från vardera konto. Men har person A 25k och person B 5k kan bara en person uppgradera sig.Klicka för att utvidga...
Det ska inte gå. För att uppgradera till högre klass med eurobonuspoäng på andra bolag än SAS behövs "höga" bokningsklasser som är betalda.Impendill skrev:Lånar denna tråd med min fråga och hoppas att det är ok.Kan jag uppgradera en biljett som är betald med enbart poäng från Economy till Business class med hjälp av EB-poäng?Flygbolaget jag ska åka med är Air New Zealand. Bokad i klass X.Klicka för att utvidga...
Impendill skrev:Lånar denna tråd med min fråga och hoppas att det är ok.Kan jag uppgradera en biljett som är betald med enbart poäng från Economy till Business class med hjälp av EB-poäng?Flygbolaget jag ska åka med är Air New Zealand. Bokad i klass X.Klicka för att utvidga...
Den här?Impendill skrev:Jag läste någonstans om att det fanns någon budgivningstjänst på NZ flighter, likt man kunnat göra på MH. Vet någon mer om detta?Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Den här?OneUp Upgrades - Spending Airpoints Dollars - Airpoints - Air New ZealandKlicka för att utvidga...
Gäller bara för Air NZ's egna statusmedlemmar.Impendill skrev:Måste man ha status hos Air New Zealands egna program eller funkar ett Star Alliance Gold också?Klicka för att utvidga...
Jag fick erbjudandet i Hong Kong att uppgrade från Go till Business för ca 4000 kronor vilket får ses som ett bra pris tycker jag. Man ska nog inte hoppas på sådana priser för upgrade från Sverige dock, troligtvis inte från HKG heller framöver.agehall skrev:Räkna inte med att det är billigare att uppgradera med cash än vad OptionTown vill ha. Jag skulle nog förvänta mig fare difference till en fullpris business då.Är tveksam till att du kan begära standby upgrade på Sturup. Möjligen kan de skicka ett meddelande till ARN, men jag skulle nog ta det när du kommer upp till stockholm istället.Klicka för att utvidga...
Skulle de ge bokningsklass Z? Priset liknar OT pris.palmen skrev:Jag fick erbjudandet i Hong Kong att uppgrade från Go till Business för ca 4000 kronor vilket får ses som ett bra pris tycker jag. Man ska nog inte hoppas på sådana priser för upgrade från Sverige dock, troligtvis inte från HKG heller framöver.Klicka för att utvidga...
Sannolikt inte va? Har för mig att det inte ger poäng enligt ny bokningsklass. Vilket i sig får mig att tycka att det är väl dyrt.011430121 skrev:Skulle de ge bokningsklass Z? Priset liknar OT pris.Klicka för att utvidga...