Senaste nytt

Uppgradera på flygplatsen i Peking

Hej.

Mitt bud på uppgradering till business från plus gick inte igenom. Så min tanke var att försöka på flygplatsen.

Första frågan är om det ens är lönt, jag har inte lärt mig att tyda sitkartan från expertflyer.
Det står att 2 lediga platser och 6 st blockade.
Flyg PEK-CPH SK996 2017-03-30

Jag anländer till Peking flygplats med inrikesflyg och vet inte var jag skall gå för att fråga om en uppgradering. Jag har lite mer än 4 timmar innan flyget går så jag har förhoppningsvis tid på mig att gå till rätt ställe.

Tar gärna tips från er erfarna användare.

Mvh

Krille
 

Canadien

Medlem
Hej.

Mitt bud på uppgradering till business från plus gick inte igenom. Så min tanke var att försöka på flygplatsen.

Första frågan är om det ens är lönt, jag har inte lärt mig att tyda sitkartan från expertflyer.
Det står att 2 lediga platser och 6 st blockade.
Flyg PEK-CPH SK996 2017-03-30

Jag anländer till Peking flygplats med inrikesflyg och vet inte var jag skall gå för att fråga om en uppgradering. Jag har lite mer än 4 timmar innan flyget går så jag har förhoppningsvis tid på mig att gå till rätt ställe.

Tar gärna tips från er erfarna användare.

Mvh

Krille
Vid incheckningen. Som öppnar 3-4h innan avgång, någon här vet säkert exakt när den öppnar på PEK. Finns det två säljbara så finns hoppet men räkna inte med något.
 
Vid incheckningen. Som öppnar 3-4h innan avgång, någon här vet säkert exakt när den öppnar på PEK. Finns det två säljbara så finns hoppet men räkna inte med något.

Tack för svar. Så jag är tvungen att gå ut till incheckningsdiskarna? Även fast jag redan är incheckad och har boardningkort?
 
Man kan också anmäla intresse för uppgradering i Gate, men då är du säkerligen försent ute och platserna är borta.

Tack, det kände jag till. Det blir att leta sig ut till incheckningsdiskarna och hoppas på det bästa. Det går väl inte att göra den uppgraderingen vid resans början, dvs vid första incheckningen på flygplatsen i Wuhan, utan den skall ske vid Peking?
 

Canadien

Medlem
Tack, det kände jag till. Det blir att leta sig ut till incheckningsdiskarna och hoppas på det bästa. Det går väl inte att göra den uppgraderingen vid resans början, dvs vid första incheckningen på flygplatsen i Wuhan, utan den skall ske vid Peking?
På SAS avreseort endast tyvärr.
 

Voyageur

Medlem
Senast jag flög från PEK med sas så kunde jag enkelt uppgradera vid incheck till business. Tror att de till och med gör reklam för det med en liten skylt. Tror månne priset var 2.999kr eller liknande
 

Tur-Ture

Medlem
När jag åkte från PEK i September förra året så uppgraderade jag vid gate. Man var dock tvungen att vänta på att incheckningen skulle stänga.
 

Canadien

Medlem
När jag åkte från PEK i September förra året så uppgraderade jag vid gate. Man var dock tvungen att vänta på att incheckningen skulle stänga.
Det låter som en underlig situation. Kanske fanns det inga platser och de väntade för att se om någon ej dök upp så att du kunde ta den? Finns det platser brukar man få uppgraderingen direkt.
 
Toppen